۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85079744
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

گوشت مرغ بیش از نیاز در گیلان توزیع می‌شود

رشت - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین مرغ در این استان وجود ندارد، گفت: گوشت مرغ از ۲۶ فروردین ماه جاری بیشتر از نیاز استان توزیع می شود و جای هیچ نگرانی نیست.

قاسم جوادزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از هفته آینده سهمی را برای زنجیره‌های توزیع مرغ مشخص کردیم ضمن اینکه جلسات مختلفی در این ارتباط برگزار شده تا مرغ بر اساس مدل ما در جهادکشاورزی و با هماهنگی تشکل‌ها شهرستانی در استان توزیع شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس قرار است از شنبه هفته آینده روزانه ۳۵۰ تن مرغ شامل ۳۰۰ تن مرغ گرم و ۵۰ تن مرغ منجمد در گیلان توزیع شود در حالیکه بر اساس برآوردها نیاز استان به طور میانگین ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن در روز است.

وی با اشاره به ارسال مرغ از گیلان به تهران اضافه کرد: تعهد ارسال مرغ از این استان به تهران روزانه ۱۵۰ تن است، برای تامین این میزان نیز مشکلی نداریم اما باید حساب شده عمل کنیم تا در توزیع و خروجی‌ها هماهنگی لازم وجود داشته باشد به طوری اولویت تامین گوشت مرغ گیلان و بعد برای تهران تامین شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه جوجه‌ریزی به اندازه کافی انجام گرفته و بر این اساس کشتار صورت می گیرد، اظهار کرد: تولید مرغ به اندازه کافی و نیاز استان انجام می‌شود و هیچ کاهشی در تولید نداشتیم و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به توزیع مرغ طی نوروز بدون کمترین مشکلی با وجود ورود بیش از ۱۱ میلیون مسافر به استان اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۳۰۰ تن مرغ گرم و ۱۱۰ تن مرغ منجمد در نوروز امسال (اول تا ۱۵ فروردین) در گیلان توزیع شده‌است.

جوادزاده در ادامه با اشاره به توزیع اقلام اساسی در اجرای ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: سهمیه گیلان در توزیع شکر در این ماه ۴۵۴ تن بوده که تاکنون ۲۲۴ تن شکر، ۲۱۸ تن مرغ منجمد و ۴۹ تن گوشت منجمد توزیع شده‌است.

وی با بیان اینکه جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان به طور مستمر و میانگین هفته‌ای حداقل یک تا ۲ بار به صورت وبینار با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود، افزود: بر اساس جلسات این قرارگاه برنامه‌ای برای افزایش قیمت مصوب مرغ نیست و دولت طرحی برای افزایش قیمت ندارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ گرم در استان برای مصرف کننده ۶۳ هزار تومان و منجمد ۴۵ هزار تومان است و با هر افزایش قیمتی در این ارتباط برخورد تعزیراتی می شود.

۹۱۷ واحد تولید کننده مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۵۶ قطعه، ۹۵ واحد تولید کننده مرغ مادر با ظرفیت سه میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۱۴ قطعه مولد و ۱۲ واحد مرغ اجداد با ظرفیت ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ قطعه مولد در استان گیلان فعال است.

همچنین ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در استان گیلان فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha