سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوای استان از امروز بین چهار تا هفت درجه کاهش می یابد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز و فردا در ساعات بعدازظهر، به خصوص برای نواحی شمالی و شرقی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین طی امروز شرایط برای بارش‌های نقطه‌ای و پراکنده در سطح استان بویژه در نوار غربی و نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی استان فراهم است.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: همچنین برای روز دوشنبه افزایش پوشش ابر همراه با وزش باد در ساعات بعدازظهر پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه با تقویت ناپایداری‌ها و نفوذ سامانه بارشی، انتظار رشد ابر و رگبار و رعد و برق را خواهیم داشت، یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز طی امروز دمای روزانه چهار تا هفت درجه کاهش می یابد.

پناهی اظهار کرد: از روز دوشنبه تا پایان هفته با نفوذ موج سرما، دما بطور محسوس کاهش می یابد و دمای شبانه و صبحگاهی در بعضی نقاط استان به زیر صفر درجه می رسد که در این زمینه با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۸ اطلاع رسانی شده است.