۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85130326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان گرم می‌شود

۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبر: 85130326
هوای کردستان گرم می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی، از امروز دمای هوای استان گرمتر می‌شود.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از لحاظ دمایی تا روز دوشنبه میانگین دمای شبانه روزی استان بین ۲ تا چهار درجه افزایش خواهد داشت.

وی افزود: همچنین طی امروز و فردا جو استان پایدار بوده که به موجب آن آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و غبار محلی مورد انتظار است.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو سبب افزایش پوشش ابر در ساعات بعدازظهر، وزش باد گاهی شدید و قابل ملاحظه، با احتمال رگبار و رعدوبرق برای روز چهارشنبه خواهد شد.

پناهی اضافه کرد: به سبب افزایش سرعت باد بر روی کشور عراق، در مدت یاد شده شرایط برای صعود هوا و فعال شدن چشمه های گرد وخاک و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور فراهم است لذا هوا در نواحی غربی و جنوبی با کاهش نسبی کیفیت همراه خواهد بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha