زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی در استان تا پنجشنبه شب به طور متناوب ادامه می‌یابد، گفت: بارش برف اغلب در ارتفاعات پیش بینی شده است.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان ابری است و این شرایط در برخی مناطق به خصوص ارتفاعات استان با بارش برف همراه می شود.

وی یادآور شد: هم اکنون در مسیر زنجان به طارم و زنجان - تهم - چورزق بارش برف گزارش شده است و این بارش ها در دیگر مناطق استان نیز به صورت پراکنده و مقطعی روی خواهد داد.

سلطانی اظهار داشت: هشدار هواشناسی رنگ زرد برای استان صادر شده است که بر این اساس شهروندان از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه روزهای جمعه و شنبه شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم می شود، ادامه داد: انتظار می رود هوای سرد تا اواسط هفته آینده در استان مستقر باشد.

سلطانی گفت: با توجه به پیش بینی دمای زیر صفر به خصوص در مناطق سردسیر استان، هشدار هواشناسی کشاورزی نیز صادر شده است بر همین اساس کشاورزان اقدامات حفاظتی را برای جلوگیری از خسارت به محصولات و تاسیسات خود انجام دهند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان پنج و ۱۱ درجه، ابهر چهار و ۱۱ درجه، خرمدره پنج و ۱۴، آب‌بر ۹ و ۱۷، قیدار منفی یک و ۱۲، سلطانیه یک و ۱۳ و ماهنشان ۶ و ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.