تهران - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته اعلام کردند: همه باید به مردم لبنان و فلسطین کمک کنند؛ هر ملتی که برابر دشمن جهاد و فداکاری نکند به‌ناچار لباس ذلت و خواری را خواهد پوشید و دچار بلا و مصیبت شده و کوچک و ذلیل می‌گردد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان های استان تهران، ائمه جمعه و جماعات در سخنرانی های این هفته نماز جمعه شهر های خود گفتند: این روزها و شب‌ها شیعیان لبنان درخط مقدم مبارزه با رژیم پلید صهیونیستی هستند و همه ما وظیفه داریم به قدر وسع و توانایی خود به آنها کمک کنیم؛ یک گروه با دادن جان امتحان می‌شوند و گروه دیگری با دادن مال و همه ما در حال امتحان دادن هستیم.

خطیبان جمعه اعلام کردند: شرکت در تجمعات انقلابی و حضور در این نمازهای جمعه و حفظ وحدت و یکپارچگی و گوش به فرمان رهبر بودن، ما را به پیروزی خواهد رساند؛ جبهه استکبار و استعمار جهانی نه تنها در پی ایجاد تفرقه بین مردم ما، بلکه به دنبال تجزیه کشورهایی مثل لبنان، ایران، عراق، سوریه و یمن و تکه تکه کردن آنها است.

ائمه جمعه استان تهران با بیان این که ایران قوی، با تسلط بر سه جزیره، ادعای واهی درباره جزایر ایرانی را بی‌اثر می‌کند، توضیح دادند: راهبرد اروپایی‌ها و شرکایشان این است که یک ایرانِ قدرتمند نباید در این منطقه وجود داشته باشد و ایران هم در اقدامی صحیح به هر بیانیه یا قطعنامه‌ای پاسخ متناسب می‌دهد.

امام جمعه دماوند:جبهه استکبار و استعمار دنبال تجزیه کشورهای منطقه است

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: جهاد با مال و جان در راه خدا به معنی کوشش همه جانبه است؛ یعنی با تمام قدرت به جنگ دشمن برویم.

وی افزود: همانطور که دشمنان ما یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند و همانطور که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به اسرائیل کمک می‌کنند، ما هم باید به مردم لبنان و فلسطین کمک کنیم؛ هر ملتی که برابر دشمن جهاد و فداکاری نکند به‌ناچار لباس ذلت و خواری را خواهد پوشید و دچار بلا و مصیبت شده و کوچک و ذلیل می‌گردد.

امام جمعه دماوند گفت:دشمن صهیونیستی وقتی می‌بیند که بانوی فداکار ایرانی در حمایت از کودکان و زنان لبنانی و فلسطینی طلا و جواهر دوست داشتنی و ارزشمند خود را انفاق می‌کند و از آن دل می‌کند، ناراحت می‌شود.

وی بیان کرد: بنده در این مکان و زمان مقدس از بانوان و دختران مسلمان که با اهدای طلا و انفاق خالصانه آن به وظیفه خود در این جهاد مقدس و نبرد با کافران صهیونیست عمل کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

امام جمعه دماوند در ادامه اظهار داشت: نمازگزاران محترم جمعه! همه به خوبی می‌دانیم که اکنون ما در جنگ ترکیبی بزرگی قرار داریم و دشمنان ما جنگ را به حوزه‌های تبلیغی، اطلاعاتی، رسانه‌ای، روانی و نظامی کشانده‌اند و این ما هستیم که مقابل آنها ایستاده‌ایم.

فتاح‌دماوندی افزود: اگر افرادی در داخل منزل خود و در فضای مجازی از تبلیغات و تهدیدات دشمن بترسند، جنگ را باخته‌اند و دشمن همین را می‌خواهد و اگر از هیاهو و سر و صدای دشمن نترسیم و به حقانیت این جهاد مقدس ایمان داشته باشیم در این جنگ پیروزیم و باید به خداوند توکل کنیم و از او یاری بخواهیم.

صهیونیست‌ها با تبلیغات مسموم حزب‌الله را عامل بی‌ثباتی معرفی می‌کنند

امام جمعه دماوند در ادامه تصریح کرد: در لبنان چه کسانی مانع تجزیه این کشور شده‌اند و چه کسانی از مرزها و خاک آن دفاع می‌کنند؟ حزب الله، اما صهیونیست‌ها تبلیغات مسموم راه انداخته‌اند تا حزب الله را در نظر مردم لبنان بد جلوه بدهند و حزب الله را عامل بی‌ثباتی معرفی کنند.

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شهادت سید هاشم صفی‌الدین تاکید کردند که ایشان و سید حسن نصرالله و حزب الله توانسته‌اند لبنان را از خطر تجزیه و فروپاشی نگه دارند و تهدید رژیم غاصب را خنثی سازند.

وی بیان کرد: باید با دروغ‌ها و شایعه‌سازی‌ها و تبلیغات گمراه کننده دشمن مقابله کرده و باید توطئه‌ها و نقشه‌های آنها را خنثی کنیم.

دستگاه‌ها به مشکلات اهالی شهرک جیلارد نو رسیدگی کنند/ دادستان در استیفای حقوق عامه به درخواست اهالی توجه نماید

امام جمعه دماوند در ادامه گفت: از ادارات خدمات رسان آب و برق و گاز و مخابرات و شهرداری و مسکن و شهرسازی توقع داریم به مشکلات اهالی محترم شهرک جیلارد نو رسیدگی کنند و از دادستان محترم تقاضا داریم در استیفای حقوق عامه، به درخواست اهالی شهرک جیلاردنو توجه نموده و مطالبات آنها را از ادارات مربوطه پیگیری نمایند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: هفته بیمه سلامت را گرامی می‌داریم و از مسئولین این بیمه در سراسر کشور و این شهرستان تشکر می‌کنیم و پوشش رایگان بیمه سلامت برای ۴۵ میلیون ایرانی و خدمات رسانی به ۵ دهک درآمدی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: بیمه سلامت برای درمان زوجین نابارور و جوانی و پویایی جمعیت و همچنین بیماری‌های خاص و صعب العلاج خدمات خوبی دارد که باید اطلاع رسانی گسترده در این مورد انجام شود.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: انتصاب شایسته معتمدیان به استانداری تهران را تبریک و از زحمات و خدمات فخاری استاندار سابق تقدیر و تشکر می‌کنیم.

امام جمعه پردیس: وفاق ملی بر موضوعات و مسائل اصلی و اساسی بر همه چیز مقدم است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت:در حال حاضر وفاق ملی بر موضوعات و مسائل اصلی و اساسی بر همه چیز مقدم و مرجّح است.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران اظهار داشت: وفاق بر حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور، وفاق بر شفافیت، کارآمدی، سلامت و عاری ‌بودن از فساد در همه سطوح اداری و اجرایی کشور ، وفاق برحفظ امنیت و ثبات کشور و وفاق بر مقابله با دشمن مبتنی بر منطق مقاومت و اهداف و مطالبات هفت گانه که در بیانیه گام دوم آمده را باید حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه ایران قوی، با تسلط بر سه جزیره، ادعای واهی درباره جزایر ایرانی را بی‌اثر می‌کند، توضیح داد: راهبرد اروپایی‌ها و شرکایشان این است که یک ایرانِ قدرتمند نباید در این منطقه وجود داشته باشد و ایران هم در اقدامی صحیح به هر بیانیه یا قطعنامه‌ای پاسخ متناسب می‌دهد.

خطیب جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: کشورهایی که بیانیه‌های شورای همکاری را امضا می‌کنند اعم از اتحادیه اروپا یا هر کشوری؛ باید بدانند که پیوستن آن‌ها به این بیانیه‌ها حداقل یک اقدام غیردوستانه دیپلماتیک تلقی می‌شود.

وی افزود: ایران باید در برابر احتیاط و سیاست و شیطنت برخی کشورها عکس‌العمل مناسبی را داشته باشد و در برابر آمریکایِ شیطانِ بزرگ هم که قطعاً به دشمنی خود ادامه خواهد داد باید وارد عرصه‌های جدید شده و میادین تازه و مستعد خود را شناسایی کند.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان بر علیه ایران، بیان کرد: مدل جنگ دشمنان جنگ ترکیبی است شامل جنگ رسانه‌ای، تبلیغی، اطلاعاتی، جریان‌سازی، عملیات روانی، و در صورت موفقیت نظامی ، حتی دشمن سعی دارد تهاجم ادعایی خود (در پاسخ به عملیات وعده صادق۲) را به‌گونه‌ای طراحی نماید که منجر به خیزش مردم علیه حاکمیت شود.

حسینی ضمن تقدیر از جهادطلایی بانوان در حمایت از فلسطین مظلوم، توضیح داد: بانوانی که با اهدای طلای خود اسمشان را در لیست کربلای امروز ثبت کردند و عده ای با اهدای مسکن و خانه اسم خود را در کنار کربلای امام حسین ع ثبت کردند و عده ای پول نقد دادند و مانند آن کشاورز همدانی که دو میلارد تومن کمک کرد و آن بزرگوار پردیسی که واحد مسکونی خود را اهدا کرد ، مایه افتخار و مباهات ما هستند.

امام جمعه شهریار : هراس امروز دشمن ، استمرار حماسه شهید فهمیده‌هاست

حجت‌الاسلام سید علی حسینی نوری امام جمعه شهریار در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۸ آبان روز پدافند غیرعامل و شهادت محمد حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی اظهار داشت: هراس دشمن امروز از استمرار حماسه شهید فهمیده ها است و می توان با قطعیت بیان کرد که جوانان جبهه مقاومت مثل احمد قصیر حصول تفکر شهید فهمیده هاست.

وی افزود: نکته ای که دشمن را نگران و امروز در داخل به دنبال توقف روند تکرار حسین فهمیده است که بسیج دانش آموزی باید تلاش کند نوجوانان را با تفکرات انقلابی انگیزه‌های انقلابی بصیرت انقلابی و اقدام انقلابی آماده کند.

امام جمعه شهریار با اشاره به شعار وفاق ملی یادآور شد : اولین و اصلی‌ترین گام در تحقق این شعار گفتمان ، توافق و وفاق بر سر مفهوم و مصادیق وفاق ملی است لذا باید مراقب باشیم با این شعار گرفتار شعارهای جریان نهضت آزادی در دهه هشتاد و شعار آشتی ملی در اواسط دهه ۹۰ که از سوی برخی سران فتنه بر انگیخت ، نشویم و بایستی مراقب بود که با شعار وفاق ملی نفوذی‌ها در بدنه اجرایی و اداری کشور وارد نشوند و خدایی نکرده وفاق ملی تبدیل به نفاق ملی نشود.

 حسینی نوری خاطر نشان کرد : وفاق ملی از مفاهیم ارزشی انقلاب اسلامی است و موسس و پرچمدار گفتمان ملی در تمام ادوار حیات طیبه انقلاب اسلامی امامان انقلاب بوده است لذا از شعار وفاق ملی نباید آدرس‌های غلط نظیر مذاکره با آمریکا به جای مقاومت باشد .

وی افزود : وفاق ملی باید بر سر موضوعات مهم و اصلی و اساسی مثل حل مشکلات معیشتی و موضوعات اقتصادی کارآمدی و شفافیت سلامت عاری بودن فساد در ادارات و نهادهای کشور باشد و وفاق برای مقابله با دشمنان باشد.

امام جمعه شهرستان شهریار همچنین ضمن تسلیت شهادت سید هاشم صفی الدین و یحیی سنوار بر جبهه مقاومت ملت رشید لبنان و فلسطین و ملت ایران گفت : شهید صفی الدین یار و همسنگر و امین سید حسن نصرالله بود ، ایشان مرد دوم حزب الله و نقش کلیدی در جبهه مقاومت در لبنان داشت که به دست رژیم غاصب صهیونسیتی به مقام رفیع شهادت نائل آمدند اما استکبار جهانی باید بداند که فرماندهان جبهه مقاومت مثل شهید صفی الدین و یحیی سنوار اسطوره مقاومت و مجاهد فی سبیل الله ،خونشان حیات تازه‌ای به مبارزان فلسطینی و لبنانی داد.

وی افزود : دشمنان بدانند با شهادت فرماندهان رسید جبهه مقاومت ، مبارزه با عزم راسخ‌تر ادامه خواهد داشت چراکه جبهه مقاومت متکی به شخص نیست مقاومت یک مکتب است.

امام جمعه شهریار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کنگره ملی شهدا فارس و کرمانشاه گفت : نکات متعددی در بیانات راهبردی ایشان وجود داشت که می توان به پیروزی مقاومت مرهون ایستادگی و مجاهدت ، مبارزه جبهه مقاومت و جوانان مبارز حماس جهاد اسلامی حزب الله با همان عزم و قدرت بزرگترین شکست برای رژیم صهیونیستی و بزرگترین رسوایی و شکست برای تمدن فرهنگ غرب کشتن بیش از ۵۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه و لبنان است که دنیای غرب باید جواب بدهد و همچنین سهم آمریکا و غرب در جنایات وحشیانه اسرائیل نفرت و روسیاهی در دنیاست اشاره نمود .

امام جمعه اسلامشهر: کمک به جبهه ی مقاومت همان جهاد در راه خداست

 حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری امام جمعه اسلامشهر : مسئله استقلال در زمینه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و تربیتی بسیار حائز اهمیت است و کاملا مستقل تصمیم خواهیم گرفت.

نماز جمعه امروز اسلامشهر حالی برگزار شد که عبدالحسین روح الامینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگو و محمد سراج معین شهرستان اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به همراه حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر و هیئت همراه نمایندگان برای اقامه نماز در مصلای نماز جمعه اسلامشهر حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری امام جمعه اسلامشهر گفت: کمک به جبهه ی مقاومت همان جهاد در راه خداست. باید کمک کرد و قدرتمند بود، دشمن از قدرت واهمه دارد.

حجت الاسلام برقراری اظهار کرد: اگر دشمن صهیونی اختلافاتی در منطقه ایجاد می کند و فتنه ها راه می اندازد و هزینه های هنگفتی ایجاد کرده است برای تحقق شعار ایجاد خاور میانه بزرگ است. هدف امریکا و اسراییل تجزیه کشورهای مسلمان و در نهایت از بین بردن این کشورها است ولی ایران مشتشان را باز کرد و با کمترین بودجه نظامی مقابلشان ایستاده است.

وی گفت: رسانه های معاند حرف هایی می زنند و گاهی ذهن مردم‌را مشغول مسائلی می کند که حقیقت ندارد. 

امام جمعه اسلامشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده عنوان کرد: امام از این شهید والا مقام به عنوان رهبر یاد می کند که با روحیه قوی ایمان نارنجک به کمر می بندد.

امام جمعه پاکدشت : نقض آشکار قوانین بین الملل در غزه و لبنان با سکوت حامیان حقوق بشر رخ داد

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نمازجمعه شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت ایستادگی و مقاومت در مسیر حق و حقیقت که یکی از سرشاخه های تقوای الهی است، اظهار داشت: یکی از ابعاد زندگی مومنانه ایستادگی در مسیر حق و مقاومت در مقابل دشمنان خداست. خدا وعده داده است اگر اهل ایستادگی و مقاومت باشید بر دشمنان پیروز می شوید. چنانکه در جریان تالوت و جالوت، مومنان در مقابل جالوت و لشکریانش ایستادگی کردند و از خدا خواستند که خدایا صبر و طاقتی به ما بده که اهل مقاومت باشیم و قدم هایمان ثابت و استوار باشد و برکافرین پیروز شویم.

خطیب نمازجمعه پاکدشت به اعتراض امام خمینی(ره) به کاپیتولاسیون اشاره و خاطرنشان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب به مردم وعده می دهند که در مقابل ایستادگی کنید پیروزی را خواهیم دید و تاکنون صحنه های مختلف را نیز دیدیم همه اینها برگرفته آیات روح انگیز قرآن است.

جوکار در ادامه به نمونه دیگری از مقاومت و ایستادگی در مسیر حق و حقیقت پرداخت و تصریح کرد: شهدای محراب نمونه دیگر مقاومت هستند، منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی شروع کردن به ترور افراد مهم انقلاب و امامان جمعه را در سنگر نماز جمعه به شهادت می رساندند و این ترورها با هدف تعطیلی نمازجمعه و عقب نشینی مردم از سنگر نمازجمعه بود. اما مقاومت مردم و ائمه جمعه باعث شلوغ ترشدن از گذشته شد که نمونه آن نمازجمعه نصر است که بی شباهت به نمازجمعه نخست سیدالشهدا(ع) در زیرتیرباران دشمنان در کربلا بود. در اوضاع جنگی نماز اقتدار اقامه شد. نمازهای جمعه تکثیر و توسعه و گسترش یافت.

خطیب نمازجمعه پاکدشت اذعان کرد: شهید نوجوان و بسیجی " محمدحسین فهمیده در ۸آبان سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید چقدر زیبا، بابصیرت و فهمیده او وقتی می بیند تانک های دشمن به سمت سنگر جبهه رزمندگان اسلام می آیند به ذهن او الهام می شود که باید کمربند انفجاری به خود ببندد و خود را فدا کند و انفجار تانک مانع از پیشروی دشمنان شود. یک دانش آموز ۱۳ ساله این کار را انجام می دهد و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از او به عنوان "رهبر" یاد می کند.(" رهبر ما آن طفل۱۲ ساله است").

جوکار با اشاره به روح زنده حقیقت و انقلاب اسلامی در جامعه، یادآورشد: امروز محمد حسین فهمیده ها تکثیر شدند، مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) پاکدشت در یک اقدام فرهنگی موفق به جذب ۷۰نوجوان شد. در سن و سال محمدحسین فهمیده در این مسجد تلاش می کنند و همچنین این شهید ۱۲ ساله به بصیرت و فهمیدگی لازم دست یافتند. دوست و دشمن را می شناسند و تسلیم دشمنان نمی شوند و پیرو راه محمد حسین فهمیده، بهنام محمدی، عبادی و علی لندی می شوند. راه را برای تربیت این نوجوانان بازکنیم تا در مساجد و نمازجمعه تربیت بشوند. یاد ۳۶ هزار دانش آموز شهید ایران اسلامی را گرامی می داریم.

وی تاکید کرد: جریان جبهه مقاومت نمونه دیگر از استقامت در مسیر حق است که سالهاست در مقابل دشمن تا بیخ دندان مسلح ایستاده است. با اتکای به نیروی ایمان به خدا و ایستادگی در مسیر حق پوزه دشمن را به خاک مالیدند. گروه های کوچکی چون حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق دولت نیستند ارتش به آن معنای نظامی در اختیار ندارند اما چون ایمان به خدا دارند و استقامت کردند اینها محکم و استوار در مقابل دشمن ایستادگی کردند و دشمن را به زانو درآوردند و در این مسیر شهدای بزرگی تقدیم کردند.

جوکار در ادامه اظهارکرد: درست است که ما سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را از دست دادیم اما شهید سلیمانی تکثیر شد، شهید اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله، یحیی سنوار، صفی الدین، زاهدی شهدایی هستند که با شهادت شان در جهان تکثیر شدند. حتی معصومه کرباسی و همسر لبنانی ایشان چگونه خارچشم دشمنان می شوند که پهپاد می فرستند پس از پیگیری آنها را به شهادت می رسانند.

وی با اشاره به بصیرت فرزندان معصومه کرباسچی عنوان کرد: فرزند ۱۷ساله شان در مقابل رهبر محکم و استوار می ایستد و می گوید که الحمدالله که پدر و مادرم به شهادت رسیدند؛ یک لحظه کوچک بغض می کند سر را به پایین می اندازد و از رهبری عذرخواهی می کند برای بغضش.

جوکار در پایان با تاکید بر اهمیت برخورد جهانی با ناقضان آشکار قوانین بین الملل، یادآور شد: شهیدالقدس علی حیدری پزشک ایرانی که با شهادتش باعث رسوایی رژیم صهیونی می شود . علیرغم کنوانسیون ژنو ، پزشک و پرستار و نیروهای امدادی را به شهادت می رسانند، اما رژیم غاصب صهیونیستی تمام قوانین بین المللی را نقض کرده و نقض آشکار بین المللی و روشن ترین جنایت جنگی را مرتکب می شود و سکوت جوامع به اصطلاح حقوق بشر ادامه دارد.

در حاشیه نماز جمعه امروز پاکدشت ورزشکاران اقدام به برگزاری و نمایش حرکات ورزشی بمناسبت بزرگداشت هفته تربیت بدنی کردند.