امام جمعه اراک: حاکمیت ارضی ایران اسلامی با ادعاهای بی‌اساس جابجا نمی‌شود

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حاکمیت ارضی ایران اسلامی با ادعاهای بی‌اساس یک کشور جابجا نمی‌شود و ملت ما تا پای جان از تمامیت ارضی خود صیانت می‌کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: ابوموسی، تنب‌بزرگ و تنب‌کوچک هزاران سال پاره تن ایران بوده‌اند و به برخی کشورها که تاریخ و سابقه چندانی هم ندارند توصیه می‌کنیم دست از بازی‌های رسانه‌ای خود بردارند.

وی ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج فارس به جای بازی در زمین اسرائیل و ادعاهای کاذب روی حاکمیت ارضی دیگران خوب است که به فکر برادران و خواهران خود در فلسطین و لبنان باشند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: بسیاری از غیرمسلمانان مقابل اسرائیل جنایتکار مواضع تند گرفته‌اند اما برخی کشورهای مسلمانان نسبت به جنایت‌های صهیونیست‌ها ساکت نشسته‌اند و برخی هم در زمین آنها بازی می‌کنند و در مورد تمامیت ارضی دیگر کشورها جنگ رسانه‌ای برپا می‌کنند.

تقویت تعاملات تجاری با کشورهای عضو بریکس گامی در جهت توسعه اقتصادی کشور

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به روسیه برای حضور در اجلاس بریکس، گفت: تقویت تعاملات تجاری با کشورهای عضو بریکس گامی در جهت توسعه اقتصادی کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: کشورهای عضو بریکس ۲۸-۲۵ درصد ظرفیت اقتصادی جهانی را دارند و ۴۰ درصد منابع مالی دنیا و حدود چهار میلیارد از جمعیت جهان متعلق به این چند کشور است بنابراین ارتباط هرچه بیشتر با این کشورها بدوم شک به نفع کشور است.

امام جمعه اراک تاکید کرد: مسئولان باید توجه کنند که تنها به شرکت در اجلاس اکتفا نکنند و وزیر امور خارجه و دیگر مسئولان تمام توافقات را تا کسب نتیجه دنبال کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: اهمیت این نوع تعاملات بین‌المللی در شرایطی که ایران با فشارهای اقتصادی و تحریم‌های گسترده‌ای روبه‌رو است، بیش از پیش آشکار می‌شود. بریکس با محوریت قدرت‌های اقتصادی نظیر چین، روسیه، هند و برزیل، فضایی را برای کشورمان فراهم می‌کند تا از ظرفیت‌های جدید مالی و اقتصادی بهره‌برداری کرده و با گسترش مبادلات تجاری، به ویژه در حوزه‌های انرژی و زیرساخت، اقتصاد خود را تقویت کند

وی با اشاره به حذف تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان گفت: اکنون فرصت آن رسیده تا همه دست به دست یکدیگر بدهند تا یک تحول سازنده در کشور ایجاد شود، مردم هم وقتی ببینند مسئولان دارند تلاش می‌کنند برای عزت و اقتدار کشور پشتیبان مسئولان خواهند بود.

امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود به فضیلت جهاد در راه خدا اشاره کرد و ادامه داد: در اسلام آنچه منجر به شهادت یعنی مرگ آگاهانه در راه هدف مقدس می‌شود، به‌صورت یک اصل درآمده که نام آن «جهاد» است و بنابراین، کسانی که عقیده حق داشته و در مسیر حقیقت گام برمی‌دارند و در همین راه از دنیا می‌روند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: شهادت به‌حکم اینکه عملی آگاهانه و اختیاری است و در راه هدفی مقدس است و از هرگونه انگیزه‌ خودگرایانه منزه و مبراست، تحسین‌‏انگیز و افتخارآمیز است و عملی قهرمانانه تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون مردم مظلوم لبنان چشم‌انتظار کمک‌های بشردوستانه ملت‌ها هستند و هر یک از ما وظیفه داریم در حدامکان با ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به وظیفه انسانی و اخلاقی خود عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha