کرمان- ایرنا- معاون سیاسی - اجتماعی فرماندار زرند گفت: دهمین جشنواره زعفران در منطقه دشتخاک این شهرستان جمعه ١١ آبان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا محمد ایزدی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره زعفران فرصتی برای برندسازی بیشتر زعفران مناطق مختلف شهرستان بویژه دشتخاک و سربنان است و امیدواریم کشاورزان و سرمایه گذاران از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

معاون فرماندار زرند ادامه داد: ما در فصولی از سال و معمولا هر هفته یک جشنواره آن هم با اهدافی نظیر دورهمی خانواده‌ها، معرفی و احیای ظرفیت‌ها، حمایت از تولیدات روستایی و خانگی، مصنوعات دستی، افزایش نشاط و امید اجتماعی در جامعه و فراهم کردن زمینه برای فعالیت‌های مشارکتی بین مردم مناطق مختلف، همچنین فروش محصولات و تولیدات کشاورزان بدون واسطه برگزار می‌کنیم.

محمد اسلامی رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند هم با قدردانی از تمام عوامل دخیل در جشنواره ها گفت: جشنواره زعفران دشتخاک با محوریت جهاد کشاورزی برگزار می شود و ما به این واسطه، جشنواره زعفران را به شکرانه الهی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایرنا طی سال‌های اخیر کشت زعفران در بخش‌هایی از شهرستان زرند و دیگر مناطق استان کرمان شروع شده و مورد استقبال کشاورزان هم قرار گرفته است.

کاشت زعفران در مناطقی از استان کرمان از حدود ۲ دهه قبل آغاز شده و شهرستان زرند به‌ویژه منطقه دشتخاک آن با تولید سالانه بیش از ۲ تن زعفران قطب کاشت و تولید طلای سرخ در این دیار لقب گرفته است.

مرکز شهرستان زرند در ۷۵ کیلومتری شمال شهر کرمان قرار دارد.