۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 999
کد خبر: 85640019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دهمین جشنواره زعفران در زرند برگزار می‌شود

۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۵۷
کد خبر: 85640019
دهمین جشنواره زعفران در زرند برگزار می‌شود

کرمان- ایرنا- معاون سیاسی - اجتماعی فرماندار زرند گفت: دهمین جشنواره زعفران در منطقه دشتخاک این شهرستان جمعه ١١ آبان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا محمد ایزدی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره زعفران فرصتی برای برندسازی بیشتر زعفران مناطق مختلف شهرستان بویژه دشتخاک و سربنان است و امیدواریم کشاورزان و سرمایه گذاران از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

معاون فرماندار زرند ادامه داد: ما در فصولی از سال و معمولا هر هفته یک جشنواره آن هم با اهدافی نظیر دورهمی خانواده‌ها، معرفی و احیای ظرفیت‌ها، حمایت از تولیدات روستایی و خانگی، مصنوعات دستی، افزایش نشاط و امید اجتماعی در جامعه و فراهم کردن زمینه برای فعالیت‌های مشارکتی بین مردم مناطق مختلف، همچنین فروش محصولات و تولیدات کشاورزان بدون واسطه برگزار می‌کنیم.

محمد اسلامی رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند هم با قدردانی از تمام عوامل دخیل در جشنواره ها گفت: جشنواره زعفران دشتخاک با محوریت جهاد کشاورزی برگزار می شود و ما به این واسطه، جشنواره زعفران را به شکرانه الهی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایرنا طی سال‌های اخیر کشت زعفران در بخش‌هایی از شهرستان زرند و دیگر مناطق استان کرمان شروع شده و مورد استقبال کشاورزان هم قرار گرفته است.

کاشت زعفران در مناطقی از استان کرمان از حدود ۲ دهه قبل آغاز شده و شهرستان زرند به‌ویژه منطقه دشتخاک آن با تولید سالانه بیش از ۲ تن زعفران قطب کاشت و تولید طلای سرخ در این دیار لقب گرفته است.

مرکز شهرستان زرند در ۷۵ کیلومتری شمال شهر کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha