تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای سرد در مناطق مختلف استان تا پایان هفته جاری مستقر خواهد بود ولی دمای استان طی روزها به تدریج افزایش می‌یابد.

ارسطو محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی طی امروز در اغلب نواحی استان آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و از بعدازظهر افزایش ابر را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون پوشش ابرها در آسمان شهرستان طارم بیشتر است،‌ اظهار داشت: احتمال بارش پراکنده باران در ارتفاعات نواحی شمالی استان وجود دارد.

محمدی ادامه داد: از فردا /دوشنبه/ تا پایان هفته جاری شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد بود و پدیده جوی قابل توجهی برای استان پیش بینی نشده است.

وی دمای فعلی شهر زنجان را پنج درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان یک و ۱۸ درجه، ابهر یک و ۱۵، خرمدره چهار و ۱۶، آب‌بر ۱۰ و ۲۳، قیدار چهار و ۱۶، سلطانیه منفی ۲ و ۱۷، گرماب منفی چهار و ۲۰ و ماهنشان ۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.