اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: نصب ۶۰ دوربین نظارتی ترافیکی در شبکه راه‌های این استان با هدف افزایش سطح خدمات هوشمند در حمل و نقل جاده‌ای آغاز شد.

«مهرداد جهانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برای نصب این تعداد دوربین ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای به منظور پایش و کنترل برخط آخرین وضعیت راه‌ها، گفت: برای این مهم ۲ قرارداد منعقد شده که شامل نصب ۱۵ دکل به همراه دوربین‌های نظارتی و تعویض ۱۵ دستگاه از دوربین‌های قدیمی است و قرارداد دیگر شامل نصب ۳۰ دکل به همراه دوربین نظارتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: اکنون و در طول سالیان گذشته جاده‌های استان مرکزی مجهز به ۳۴ دستگاه دوربین نظارتی است که در نهایت با اجرایی شدن این ۲ قرارداد جدید، تعداد آن‌ها به ۷۹ سامانه افزایش می‌یابد و همچنین ۱۵ دستگاه از دوربین‌های قدیمی نیز تعویض می‌شوند.

جهانی افزود: تاکنون ۱۵ مورد از دکل‌ها نصب شده و در حال حاضر پیمانکار مشغول به نصب دوربین‌ها و تامین شبکه ارتباطی و مخابراتی آن است تا هرچه سریعتر و پیش از زمستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: تا یک سال آینده تمامی ۶۰ دوربین نظارتی و ۴۵ دکل مخابراتی نصب و به بهره‌برداری می‌رسد تا رکوردی در حوزه هوشمندسازی راه‌های استان مرکزی به ثبت برسد.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی و به روزرسانی ۳۰ دوربین نظارتی تصویری جاده‌ای در استان مرکزی

معاون استاندار: کاهش تصادفات استان مرکزی نتیجه همکاری راهداری و پلیس است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به وجود ۸۶ دستگاه سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان گفت: تهیه و نصب ۱۳ دوربین ثبت تخلف سرعت نیز در شبکه راه‌های استان مرکزی در حال پیگیری است تا بتوان ضمن نظارت دقیق بر وضعیت راه‌ها، با کنترل سرعت کاربران جاده‌ای، روز به روز شاهد افزایش رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و به تبع آن کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.