تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷

بروجرد - ایرنا - شامگاه یکشنبه ۶ آبان ماه یک روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به کشورمان و شهادت چهار تن از دلاور مردان ارتش، مردم شهر بروجرد همه به میدان ورودی شهر آمده اند تا از پیکر فرزند شهید خود استقبال کنند.

به گزارش ایرنا، شهید مهدی نقوی جوان دلاور دیار لرستان است که در راه امنیت و دفاع از میهن جان خود را فدا کرد و مردم این دیار قدر این ایثار و از خودگذشتگی را خوب می دانند که اینگونه بیقرار و بی تاب آمدن پیکر این شهید والا مقام هستند.
مردم در میان اشک ها و نوحه ها، مقاومت و فداکاری فرزندان دلاور این خاک را تحسین می کنند و وظیفه خود می دانند در آیینی و مراسمی به شهیدان امنیت میهن آنچه که شایسته است، را به جا بیاورند.
مردم بروجرد از ساعاتی قبل از زمان اعلام شده برای آیین استقبال از پیکر شهید در میدان امام خمینی(ره) شهر حاضر شده اند تا پس از استقبال از پیکر شهید، مراسم شبی با شهید را در مسجد ولیعصر (عج) بروجرد برگزار کنند.
در میان انبوه جمعیت می توان به پدر و مادر شهید خود را رسانید که برای آنها خبر شهادت فرزند رشیدشان البته که بسیار جانکاه و سخت بوده و عمارت دل را برایشان ویران کرده است اما در خود این طاقت و توان را هم از خدا می خواهند تا سختی های دفاع از وطن را بپذیرند و به خود می بالند که چنین فرزند دلاوری را برای دفاع از مرز و بوم خود تربیت کرده اند.

شهیدان شمع محفل بشریت اند، آن‌گاه که جانی شیفته از زیستن در ظلمت به تنگ می‌آید و در جست‌وجوی نور از تاریکنای شب به روشنان روز سفر می‌کند.

شهادت شطی پر شوکت است و شهید غواص اقیانوس معنا، آن گاه که برای تن ندادن به بیداد و کشف گوهر آزادی تن به امواج می‌سپرد و جان نفیس خویش را از دست می‌نهد تا با جان جهان یکی شود.
در فرهنگ ایرانی، اسلامی ما شهیدان سبک‌بالان عاشق، بلاجویان دشت کربلایی و پرنده‌تر از مرغان هوایی اند. چنان که مولانا جلال‌الدین محمدبلخی از مشاهیر و استوانه‌های همین فرهنگ بدان باور داشت.
فریادی سپیدند شهیدان، که صاعقه‌وار بر سیاهی شب ظلمانی حیات فرود می‌آیند و روزنی از نور می‌گشایند.
در این میان، مقام شهیدان وطن که پاسداران نستوه خاک میهن اند، جایگاهی سخت رفیع و مرتبتی بس شامخ است، پویه آنان نه به حراج نهادن جان عزیز خویش و ترجیح مرگ به زندگی، بلکه جانبازی و پاک‌بازی در راه تحقق صلح است، آرمان مقدسی که پیوند آن با دفاع از خاک میهن و سر نهادن بر کرانه‌های جاودانه آن، ناگسستنی است.

فرماندار بروجرد با اشاره به شهادت استوار" مهدی نقوی" شهید حمله رژیم غاصب به پایگاه پدافند ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: خون این شهدای والا مقام در نهایت نابودی کامل اسراییل, این غده سرطانی منطقه را به ارمغان خواهد آورد.
مسلم مرادی بیان کرد: شهادت جمعی از دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی بار دیگر چهره خبیث رژیم کودک‌کش اسراییل را در برابر دیدگان آزادگان جهان نمایان ساخت.
وی ادامه داد: نام و یاد شهیدان، چراغ راه این سرزمین و قوت قلب ملت های آزادی‌خواه جهان است. باشد که خون مطهر این عزیزان، پایان‌بخش ظلم و استکبار در جهان باشد.
به گزارش ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پی حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونی در بامداد شنبه پنجم آبان ۱۴۰۳، شهیدان «سرگرد سجاد منصوری» و «استوار مهدی نقوی» ۲ نفر دیگر از کارکنان ارتش که در دفاع از امنیت آسمان ایران اسلامی مجروح شده بودند، عصر روز(شنبه) به یاران شهید خود پیوستند.
شهیدان والامقام سرگرد حمزه جهاندیده و استوار محمد مهدی شاهرخی‌فر از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز بامداد شنبه حین مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسیده بودند.
شهید استوار مهدی نقوی اهل شهرستان بروجرد ، یکی از چهار تن شهدای ارتش جمهوری اسلامی است که در حمله بامداد شنبه پنجم آبان ماه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. شهید نقوی متاهل و محل سکونتش در تهران بوده است ، مراسم تشییع این شهید فردا (دوشنبه) هفتم آبان ماه در بروجرد برگزار می شود.