۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۲۳:۲۳
کد خبر: 81691784
T T
۰ نفر
پيش بيني وقوع طوفان و سيل در لرستان طي  48 ساعت آينده

خرم آباد - ايرنا - مدير كل ستاد بحران استانداري لرستان گفت: بنابر اعلام اداره كل هواشناسي ، از امروز چهارشنبه تا روز شنبه آينده وقوع طوفان و سيل در استان پيش بيني مي شود.

رضا آريايي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با تداوم استقرار سيستم ناپايدار جوي در استان طي روزهاي آينده به ويژه ساعات بعدازظهر، وقوع رگبارشديد باران و رعد و برق، وزش باد و طوفان شديد موقتي پديده غالب هواي استان است.

وي اظهار داشت: به دنبال اين جو ناپايدار ، احتمال آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل ها، آبراهه هاي فصلي و معابر در اغلب مناطق استان پيش بيني مي شود.

وي تصريح كرد: اين پديده به ويژه در نيمه شرقي استان از جمله شول آباد، اليگودرز، ازنا و دورود پيش بيني شده است.

آريايي ادامه داد: جهت پيشگيري از وقوع خسارت احتمالي تمهيدات لازم و اطلاع رساني توسط بخشداران و دهياران به ويژه در مناطق روستانشين و عشاير صورت گرفته است.

وي با اشاره به آماده باش تمامي دستگاههاي اجرايي امدادي گفت: مردم از رفتن به رودخانه ها و پارك خودرو در نزديكي رودخانه خودداري كنند.

وي اضافه كرد : روز گذشته نيز بر اساس اعلام فرمانداران و بخشداران خسارات وقوع سيل در شرق استان به معابر شهري، خيابانها، واحدهاي مسكوني شهر و روستايي، اراضي كشاورزي، راه ها و ابنيه وارد شده كه پس از برآورد دقيق ميزان خسارت، گزارش كامل آن با تاييد استاندار به وزارت كشور ارسال مي شود.

7269/6060 / 1539
۰ نفر