۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳
کد خبر: 81705614
T T
۰ نفر

امام جمعه خورموج بوشهر:ایرنا حافظ منافع نظام است

۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳
کد خبر: 81705614
امام جمعه خورموج بوشهر:ایرنا حافظ منافع نظام است

بوشهر-ایرنا- امام جمعه خورموج مركز شهرستان دشتی بوشهرگفت:خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از بزرگترین ، بروز ترین و رساترین خبرگزاری ها و رسانه نظام اسلامی است كه خروجی آن منجر به دفاع و حفاظت از منافع نظام شده است .

به گزارش ایرنا، حجت السلام عبدالحسین مصلح روز دوشنبه درنشست با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود:خبر و اطلاع رسانی یكی از مقوله های بسیارمهم درطول تاریخ اسلام بوده است .

مصلح به اهمیت خبر و تاریخ نگاری درصدر اسلام و به خصوص قیام عاشورا اشاره كرد و یادآورشد: در صدر اسلام نیز خبر رسانی از جنگ ها توسط خبررسانان آن زمان منعكس می شد كه یكی ازنخستین خبرنگاران غیر رسمی حمید بن مسلم است كه حادثه عاشورا را منعكس كرده است.

وی اضافه كرد: باتوجه به این كه خبر با آبروی افراد سركار دارد قبل از انتشار باید در مورد درستی آن دقت نظر شود.

امام جمعه خورموج گفت:بسیاری از اخباری كه در رسانه ها منعكس می شود در مجموعه نظام و مسوولان مبنای تصمیم گیری قرار می گیرد برهمین اساس باید نسبت به صحت آن دقت لازم انجام شود.

مصلح ادامه داد: صداقت ، امانت داری و حفظ آبروی افراد دراطلاع رسانی از اصول زیر بنایی خبراست كه باید توسط اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:اصحاب رسانه در انعكاس اخبار به رعایت مسایل امنیتی و منافع عمومی كشور توجه كنند .

مصلح اضافه كرد:بدلیل تنوع شبكه های اطلاع رسانی، جستجوگری ، رصد و اشراف اطلاعاتی و به روز بودن خبر در عرصه رقابتی یك ضرورت است.

وی با تقدیر از خبرنگاران گفت: خبرنگار به دلیل حضور میدانی و متن جامعه اشراف خوبی نسبت به مشكلات و زوایای مختلف دارد كه انتقال آن بستر لازم را برای تصمیم گیری مسوولان فراهم می كند.

مصلح افزود: بدلیل جایگاه قانونی و رسالت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)انعكاس واقعیت های جامعه در ابعاد مختلف از جمله آمارطلاق، ازدواج، زاد و ولد ، بیكاری ، مشكلات اقتصادی و شمار افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برای مسوولان زمینه چاره اندیشی كارشناسی را فراهم خواهد كرد.

مصلح به موفقیت های نظام اسلامی در مسئله هسته ای اشاره كرد وافزود:این موفقیت حاصل هدایت حكیمانه وخردمندانه رهبر معظم انقلاب ،تیم مذاكره كننده ، تلاش دلسوزانه مسوولان نظام در هر سه قوه و پایداری مردم بودكه امید است با همدلی وهم زبانی این موفقیت ها به پیشرفت و توسعه كشور و حل مشكلات مردم منجر شود.

مصلح از فعالیت بسیار خوب خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر در انعكاس به موقع، سریع ، بی طرفانه و صادقانه اخبار شهرستان دشتی تقدیر كرد.

رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهرنیزدر این نشست گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)به عنوان تریبون رسمی و نوشتاری كشور متعلق به كل حاكمیت نظام است و همواره سعی دارد وارد جریان های سیاسی، حزبی و جناحی نشود .

اكبر اقبال مجرد با تشریح سابقه و گستره فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:سابقه ایرنا مربوط به سال 1313 هجری شمسی همزاد با دانشگاه تهران است كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پارس به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام یافت و هم اینك با 80 كشور خارجی مبادله خبری دارد .

وی یادآورشد: ایرنا افزون بر مراكز و دفاتر داخلی در بسیاری از كشورهای خارجی نیز نمایندگی دارد و در بین رسانه های نوشتاری از گسترده ترین شبكه های خبری برخوردار است.

اقبال مجرد اخلاق مداری ، صداقت و امانت را سه رویكرد ایرنا در فعالیت رسانه ای ذكر كرد و گفت: صحت ، دقت و سرعت نیز منشور عملكرد حرفه ای این رسانه است اما هیچ وقت در انتشار اخبار صحت و دقت را فدای سرعت نمی كند.

رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر گفت: حفظ حرمت اشخاص و كرامت انسانی در كنار اهتمام به مسایل دینی و ترویج فرهنگ مودت و تلاش برای شكوفایی و توسعه همه جانبه كشور در خروجی های ایرنا یك اصل و تكلیف سازمانی است.

اقبال مجرد افزود: شهرستان دشتی در فضای رسانه ای استان بوشهرنمود خوبی دارد و بیشترخبرنگاران این شهرستان در ارسال اخبار خود ازسیاه نمایی ، یاس و ناامیدی در جامعه پرهیز می كنند.

وی گفت: انجام سفرهای شهرستانی برای شناسایی توانمندی ها و مشكلات توسعه ای و استفاده از ظرفیت رسانه ای ایرنا برای انتقال قابلیت ها و انعكاس مطالبات مردمی برای تصمیم گیری مسوولان در دستور كار قرار گرفته است.

اقبال مجرد از همكاری و توجه ویژه امام جمعه خورموج با علی اشكو نماینده خبرگزاری جمهوری استان بوشهر در شهرستان دشتی تقدیر كرد.

شهرستان دشتی با 80 هزار نفر جمعیت در80 كیلومتری جنوب بوشهر واقع است.ك/4

7206/6045