مالزی یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی را محكوم كرد

كوالالامپور – ایرنا – دولت مالزی حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی با هدف تقسیم زمانی و مكانی این مسجد و یهودی سازی آن و تلاش برای ایجاد شكاف بین مسلمانان را محكوم كرد.

به گزارش ایرنا، 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی در گفت وگوی تلفنی با 'خالد مشعل' رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، حمایت خود از فلسطین و همچنین نگرانی از فعالیت های اخیر رژیم صهیونیستی را بیان كرد.
به نوشته روز سه شنبه رسانه های مالزی، بنابراظهارات 'نجیب تون رزاق'، مالزی به حمایت از مردم فلسطین ادامه می دهد و در مواجهه با خشونت ها و سوء استفاده های رژیم صهیونیستی همواره در كنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده است.
سازمان فرهنگی فلسطین نیز در بیانیه ای به نقل از خالد مشعل، اعلام كرد این وضعیت خطرناك به دلیل اقدامات نیروهای اشغالگر قدس ایجاد شده است.
نظامیان رژیم صهیونیستی از چند روز گذشته در قالب چندین گروه و تحت تدابیر شدید نظامی به مسجد الاقصی یورش بردند و از ورود فلسطینیان به این مسجد جلوگیری كردند.
رفتارهای غیرانسانی نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش به صحن های مسجدالاقصی به بهانه فرا رسیدن سال عبری و برگزاری برخی مراسم مخصوص این ایام انجام شده است.
نظامیان رژیم اشغالگر قدس در این یورش ها همچنین ده ها فلسطینی از جمله چهار كودك را بازداشت كرده اند.
تاكنون بسیاری از رهبران سیاسی جهان و نیز نهادها و موسسات بین المللی، هتك حرمت های نظامیان رژیم صهیونیستی را به مسجدالاقصی محكوم كرده اند.
رژیم صهیونیستی شرق بیت المقدس مكانی را كه مسجد الاقصی در آن واقع است، در جریان جنگ 6 روزه سال 1967 اشغال و سپس این منطقه را در قالب اقدامی كه هیچ گاه از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشد، به خود پیوست كرد.
در معاهده ای كه در سال 1994 به تصویب رسید، مقرر شده است از عبادت صهیونیست ها در محوطه مسجدالاقصی جلوگیری شود، اما صهیونیست ها با نادیده گرفتن این معاهده، به منظور تحریك احساسات مسلمانان و هتك حرمت به حریم مسجد الاقصی، تلاش كرده اند وارد محوطه این مسجد مقدس شوند.
آساق**241**1611