۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۵۳
کد خبر: 81768797
T T
۰ نفر

پناهجویان به اقامت در فرانسه تمایل ندارند

۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۵۳
کد خبر: 81768797
پناهجویان به اقامت در فرانسه تمایل ندارند

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه اعلام كرد: آوارگان و مهاجرانی كه خود را به اروپا می رسانند، تمایلی به ورود به فرانسه كه با مشكلاتی چون نرخ بالای بیكاری مواجه است، ندارند.

این خبرگزاری در گزارشی از پاریس افزود: موج گسترده آوارگانی كه با گذر از دریای مدیترانه تلاش می كنند خود را به اروپا برسانند، رویای آلمان، سوئد و انگلیس را در سر می پرورانند و نمی خواهند وارد كشوری درگیر معضل بیكاری و كاغذ بازی های اداری شوند و نهایتا در اردوگاه های نابسامان مهاجران در این كشور، سكنی گزینند.
یك آواره سوری 26 ساله در سوئد به خبرگزاری فرانسه گفت 'فرانسه برای سفر خوب است و نه برای كار كردن'.
علاوه بر نرخ 10 درصدی بیكاری در فرانسه، متقاضیان پناهندگی در طول مدت رسیدگی به پرونده هایشان حق كار كردن ندارند و این در حالیست كه مدت زمان متوسط رسیدگی به تقاضای پناهندگی 9 ماه است.
یك آواره عراقی 24 ساله كه قصد داشت با قایق از استكهلم به فنلاند برود، گفت: فرانسه جای مناسبی برای آینده من نیست علاوه بر این همه می دانند كه اخذ مجوز اقامت در این كشور ساده نیست.
مشكل دیگر فرانسه شیوه اسكان آوارگان است. تنها یك سوم متقاضیان پناهندگی در مكان‌های مناسب اسكان داده می شوند و برای دیگر پناهجویان تقریبا جایی وجود ندارد. به همین دلیل بسیاری از این افراد مجبور می شود در اردوگاه‌ های موقت غیربهداشتی یا در خیابان‌ها مستقر شوند.
آوارگان و مهاجرانی كه راهی اروپا شدند در تبادل تجربه و اطلاعات در شبكه های اجتماعی دریافته اند كه فرانسه كشوری مناسب برای ارائه تقاضای پناهندگی نیست.
فرانسه امسال مانند سال 2014 میلادی، حدود 65 هزار متقاضی پناهندگی را خواهد پذیرفت، در حالی كه پرونده‌ های تقاضا در آلمان روی هم انباشته می شوند. آلمان پذیرش نزدیك به یك میلیون پناهجو را پیش بینی كرده است.
«فرنسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، دو هفته پیش اعلام كرد كه برای كمك به كشور همسایه‌ اش آلمان حاضر است یك هزار آواره سوری و عراقی را كه وارد مونیخ شده اند، در كشورش بپذیرد.
مأموران فرانسوی كه برای انتقال آوارگان به مونیخ رفتند، تنها توانستند 600 نفر را برای سوار شدن به اتوبوس برای انتقال به فرانسه متقاعد كنند.
پلیس فرانسه دیروز (دوشنبه) با دستور قضایی دادستانی یك اردوگاه 300 نفری آوارگان سوری را در بندر كاله تخلیه كرد.
پلیس كه تلاش داشت آوارگان را به اردوگاه موسوم به «جنگل» در خارج از شهر منتقل كند، با مقاومت آنان مواجه شد.
این اقدام پلیس نشان داد كه مقامات فرانسه نمی خواهند جز اردوگاهی مشخص با نام جنگل، اردوگاه های دیگری در بندر كاله شكل بگیرد.
بندر كاله از مدت ها پیش به محل اسكان موقت هزاران آواره از كشورهای سوریه، افغانستان، سودان و اریتره تبدیل شده كه برای برای عزیمت به انگلیس به این منطقه می آیند.
این افراد، اغلب می كوشند با سوار شدن بر كامیون هایی كه از تونل مانش می گذرند مخفیانه وارد انگلیس شوند.
جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا كه با حمایت و مداخله نظامی آمریكا و برخی كشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده، به افزایش شمار آوارگان منجر شده و این امر اروپا را با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه كرده است.
تاكنون بیشتر آوارگان جنگزده سوری به سه كشور تركیه، لبنان و اردن پناه می بردند، اما این روند در ماه های اخیر تغییر كرد و آنها راه پر مخاطره رسیدن به اروپا را برای مهاجرت انتخاب می كنند.
آژانس اروپایی نظارت بر مرزهای خارجی شنگن موسوم به «فرانتكس» دیروز (دوشنبه) اعلام كرد 520 هزار مورد ورود غیرقانونی به اروپا از ابتدای سال جاری میلادی تاكنون به ثبت رسیده است.
اروپام ** 9053**1485**1479