۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۱۳
کد خبر: 81838228
T T
۰ نفر
معاون وزير آموزش و پرورش: يك ميليون دانش آموز به اردوي راهيان نور اعزام مي شوند

شيراز- ايرنا- معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش گفت: يك ميليون دانش آموز در سال تحصيلي جاري براي آشنايي با فرهنگ مقاومت و دوران دفاع مقدس به مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور اعزام مي شوند.

به گزارش ايرنا حميدرضا كفاش، روز شنبه در حاشيه گردهمايي سراسري مديران اداره هاي قرآن، عترت و نماز اداره هاي كل آموزش و پرورش استان هاي كشور در شيراز درجمع خبرنگاران افزود: اعزام به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس در واقع بخش عملي درس آمادگي دفاعي دوره دوم متوسطه است كه در سال تحصيلي جاري از دهم مهرماه 94 آغاز شده است.
وي بيان داشت: از دهم مهرماه تا كنون حدود 250 هزار دانش آموز از مناطق مختلف كشور در اردوهاي راهيان نور شركت كرده اند.
كفاش اظهار كرد: سال تحصيلي گذشته (94 – 93) حدود 650 هزاردانش آموز در قالب اردوي راهيان نور از مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس ديدن كردند.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش گفت: براي برگزاري مناسب اردوي راهيان نور و تامين امنيت دانش آموزان، دستورالعملي صادر شده است كه بر مبناي آن اتوبوس هاي حامل دانش آموزان نبايد شب ها در طول مسير حركت كنند و در صورت نامساعد بودن هوا در طول مسير يا مقصد، اين اردو به تعويق مي افتد.
كفاش در پاسخ به پرسشي درباره حادثه روز 19 آبان جاري و واژگون شدن يك دستگاه اتوبوس در شيراز كه حامل دانش آموزاني ازاستان كرمان به مقصدمناطق عملياتي جنوب كشور بود،اظهار كرد: بارندگي شديد و لغزندگي جاده عامل واژگوني اين دستگاه اتوبوس بود و خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشت و تنها به شكستگي و آسيب هاي جزيي منجر شد.
وي اظهار كرد: اتوبوس هاي طرف قرارداد وزارت آموزش و پرورش براي برگزاري اردوهاي راهيان نور، نو و رانندگان آنها نيز افرادي مومن و متدين هستندو عملكرد آنها خوب بوده و در سال تحصيلي گذشته كه حدود 650 هزار دانش آموز در اردوهاي راهيان نور شركت كردند هيچ حادثه اي در ارتباط با كاروان راهيان نور رخ نداد.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به احياي دارالقرآن هاي سراسر كشور گفت: علاوه بر اجراي طرح حفظ كامل قرآن كريم، براي هر پايه تحصيلي يك كتاب براي حفظ موضوعي آيات قرآن كريم تدوين و در اختيار دانش آموزان قرار گرفته است.
كفاش با تاكيد بر اهميت اقامه نماز جماعت در مدارس اظهار كرد: امروز 25 درصد مدارس كشور از نمازخانه محروم هستند از اين رو ساخت و تجهيز نمازخانه هاي مدارس در دستور كار وزارت آموزش و پرورش است.
وي ادامه داد: هم اينك اجراي ساعت نماز در برنامه حضور دانش آموزان در مدارس به طور جدي پيگيري مي شود و با پيگيري وزير آموزش و پرورش، دستورالعملي صادر شده است كه حضور مديران در نماز جماعت دانش آموزان را كه جنبه الگويي دارد، تشويق مي كند.
معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره به طرح پرسش مهر رييس جمهوري در آغاز سال تحصيلي اظهار كرد: كنگره نهايي و آيين تجليل از برگزيدگان اين مسابقه در سطح ملي اسفند 94 برگزار مي شود.
مديركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نيز در جمع خبرنگاران در شيراز در پاسخ به پرسشي درباره كمبود فضاي نمازخانه در مدارس كشور از جمله استان فارس گفت: آنچه مهم است برگزاري نماز جماعت در مدارس است كه اين امر به يك باور، امام جماعت، قبله، مُهر و نمازگزاران نيازمند است و بقيه مسايل حاشيه است.
محمدرضا مسيب زاده گفت: با اين وجود هر آنچه در توان داريم براي تجهيز، به روز رساني و تكميل نمازخانه هاي مدارس انجام مي دهيم و در اين زمينه تفاهم نامه اي با سازمان نوسازي مدارس كشور به امضا رسيده است كه فرش با طرح سجاده را در اختيار مدارس نوساز و مدارس متقاضي قرار دهد.
مسوولان و كارشناسان قرآن، عترت و نماز اداره هاي كل آموزش و پرورش كشور براي برپايي دوره اي آموزشي دو روزه در شيراز گردهم آمده اند و اين دوره روز 24 آبان خاتمه مي يابد.
بنا بر اعلام مديركل آموزش و پرورش فارس، در اين دوره بيش از 180نفر از روسا، كارشناس مسوولان و كارشناسان قرآن، عترت و نماز اداره هاي كل آموزش و پرورش سراسر كشور به همراه مسوولاني از وزارت آموزش وپرورش حضور دارند.
به گفته حميدرضا آذري،شركت كنندگان دراين دوره پس ازبرگزاري آيين افتتاحيه،درچهار كارگروه تخصصي، آخرين راهكارهاي ارتقاي فرهنگ قرآني، توسعه و گسترش نماز و توجه به عترت در ميان دانش آموزان و فرهنگيان را ارائه و نقد و بررسي مي كنند.ك/2
2027 /6118