۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۵۴
کد خبر: 81842774
T T
۰ نفر

برداشت 260 هزار تن چغندر قند در بوكان

۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۵۴
کد خبر: 81842774
برداشت 260 هزار تن چغندر قند در بوكان

مهاباد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي بوكان گفت: از ابتداي آغاز برداشت چغندر قند تاكنون 260 هزار تن از اين محصول از سطح اراضي كشاورزي اين شهرستان برداشت شده است.

صلاح‌الدين حقگو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال زراعي جاري چهار هزار و 500 هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان به كشت چغندرقند اختصاص يافته بود كه اين ميزان نسبت به سال گذشته 500 هكتار كمتر بود.
وي در مورد علت كاهش سطح كشت چغندر قند در اين شهرستان گفت: به دليل مصوبات ستاد احياي درياچه اروميه و آب بري بالاي محصول چغندر قند، ميزان اراضي زير كشت اين محصول امسال كاهش پيدا كرد.
حقگويي اضافه كرد: از مجموع اراضي زير كشت اين محصول در سال جاري كشاورزان دو هزار و 900 هكتار آن را با كارخانه هاي داخل استان و يك هزار و 600 هكتار ديگر آن را نيز به صورت آزاد با كارخانه هاي خارج از استان قرارداد بسته اند.
وي گفت: تاكنون 85 دردصد محصولات چغندر قند شهرستان برداشت شده و 15 درصد باقي مانده يا برداشت شده و يا به صورت دپو جهت حمل به كارخانه ها آماده حمل است.
مدير جهاد كشاورزي بوكان افزود: كشاورزان مي توانند امسال برخلاف پارسال علاوه بر كارخانه هاي استان، محصول خود را به استان هاي ديگر نيز ارسال كنند و در اين زمينه هيچ محدوديتي وجود ندارد.
وي با بيان اينكه پيش بيني مي شود 300 هزار تن چغندر از مزارع اين شهرستان برداشت شود، اظهار كرد: كشاورزان پس از برداشت محصول در اولين زمان ممكن محصول را براي تحويل به كارخانه هاي قند حمل كنند تا محصول دچار خسارت هايي چون سرما نشود.
شهرستان بوكان با 110 هزار هكتار اراضي باغي و كشاورزي در جنوب آذربايجان غربي قرار داشته و از قطب هاي مهم كشاورزي استان به شمار مي رود.
7510/6185/2093