۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۳۷
کد خبر: 81842919
T T
۰ نفر
گزارش مشاوران املاك ایران از كاهش معاملات مسكن در مهرماه

تهران- ایرنا- رئیس كمیسیون تخصصی مشاوران املاك ایران با بیان اینكه در مهرماه امسال خرید و فروش مسكن در كشور نسبت به شهریورماه كاهش یافت گفت: در مهرماه 77 هزار و 453 قرارداد خرید و فروش مسكن در دفاتر مشاوران املاك به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، حسام عقبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در شهریورماه سال جاری 88 هزار و 216 قرارداد خرید و فروش مسكن در دفاتر مشاوران املاك در سطح كشور به ثبت رسیده بود.
وی با اشاره به كاهش حجم معاملات مسكن در كشور گفت: به همین منظور درصددیم با برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی املاك و مستغلات ایران بتوانیم زمینه های رونق معاملات مسكن را در كشور فراهم كنیم.
وی، پرداخت تسهیلات بانكی در رونق معاملات مسكن را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: طرح فروش املاك با تسهیلات ویژه و به كارگیری مكانیزم تهاتر در بازار مسكن، در رونق این بازار بسیار موثر خواهد بود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاك استان تهران ادامه داد: اكنون برای رونق بازار مسكن با پنج بانك عامل در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم با هماهنگی های به عمل آمده تسهیلاتی را برای خریداران مسكن در نظر بگیرند.
عقبایی تصریح كرد: اگر تسهیلات خرید خودرو برای خرید مسكن اختصاص می یافت در این صورت به علت افزایش گردش مالی در این بازار شاهد تولید بیشتر مسكن توسط سازندگان بودیم زیرا مسكن به علت كاهش قدرت خرید مشتری دوران ركود طولانی را پشت سر گذاشته است.
وی با اشاره به كاهش معاملات مسكن در شهر تهران نیز گفت: آمارها نشان می دهد حجم معاملات مسكن در تهران در مهرماه كاهش یافته است زیرا در این ماه 13 هزار و 123 قرارداد خرید و فروش در تهران به ثبت رسید در حالی كه در شهریورماه تعداد این قراردادها 14 هزار و 726 قرارداد بود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاك استان تهران در خصوص تعداد قراردادهای اجاره در شهر تهران نیز گفت: در شهریورماه سال جاری 20 هزار و 129 قرارداد اجاره در دفاتر مشاوران املاك تنظیم شد در حالی كه در مهرماه تعداد آن 16 هزار و 264 قرارداد بوده است.
وی ادامه داد: در مهرماه امسال در استان تهران 30 هزار و 330 قرارداد اجاره به ثبت رسید در حالی كه تعداد آن در شهریورماه 35 هزار و 845 فقره بود.
رئیس كمیسیون تخصصی مشاوران املاك ایران در ادامه با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی املاك و مستغلات در تهران، ایجاد توازن پایدار در قیمت مسكن،‌ استفاده از روش های صنعتی سازی، كاهش هزینه های ساخت و ساز و حضور شركت های دانش بنیان در حوزه ساخت و ساز با استفاده از علوم و فنون روز دنیا را از اهداف برگزاری این نمایشگاه با حضور شركت های داخلی و خارجی دانست.
عقبایی تاكید كرد: بدون شك رونق بخش مسكن به فعال شدن سایر صنایع وابسته بسیار تاثیرگذار است لذا جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی برای افزایش سرمایه گذاری در این بخش برای ارتقای توانمندی انبوه سازان و شركت های بزرگ فعال در صنعت ساخت و ساز بسیار ضروری است.
سومین نمایشگاه بین المللی املاك و مستغلات ایران روزهای هفتم تا دهم اسفندماه سال جاری با حضور شركت های داخلی و خارجی در تهران برگزار می شود.
اقتصام**1108**ل.الف.ی 2023
۰ نفر