۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۲۰
کد خبر: 81842970
T T
۰ نفر
معاون رئيس جمهوري:رديف ويژه اي براي طرح توسعه پايدارخوزستان دربودجه سال 95اختصاص مي يابد

اهواز- ايرنا- معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور گفت: در بودجه سال 95 رديف ويژه اي براي طرح توسعه پايدار استان خوزستان در نظر گرفته مي شود.

به گزارش ايرنا محمد باقر نوبخت شامگاه سه شنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان در محل تالار شهيد رجايي استانداري خوزستان بيان كرد: رشادت ها و دلاوري هاي مردم اين استان در جنگ تحميلي، خوزستان را مقدس كرده است و دولت يازدهم با عشق و تواضع مصمم به خدمت به اين مردم است.
وي افزود: بودجه سال 94 ظرفيتي براي استان است كه بايد از اين ظرفيت به خوبي در مسير توسعه خوزستان استفاده كرد.
وي با اشاره به اينكه قبلا از مجموع اعتبارات تملك داراييهاي استان تنها 28 درصد به استان خوزستان تخصيص يافته است گفت: به منظور تسريع در روند توسعه استان امسال اين تخصيصي به صد درصد افزايش يافت.
وي گفت : همچنين با تامين اعتبار 500 پروژه نيمه تمام استان خوزستان اين تعداد طرح در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسند.
نوبخت با اشاره به برگشت مازاد درآمد استان بيان كرد: امسال مازاد درآمد استان بيش از ميزان سال گذشته به خوزستان بازگشت داده مي شود.
معاون رئيس جمهوري اضافه كرد: طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبري در استان خوزستان در 15 شهرستان خوزستان اجرا شده است كه تا كنون 158 هزار هكتار در اين طرح به زيركشت رفته است.
وي گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي استان اعتباري بالغ بر 1.5 ميليارد دلار از محل صندوق توسعه ملي براي ادامه روند اين طرح اختصاص داد كه اين اعتبار به زودي پرداخت مي شود.
محمد باقر نوبخت معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور امروز سه شنبه در سفري يك روزه به استان خوزستان براي حضور در نخستين همايش ملي بررسي ابعاد فني، اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي طرح احياي 550 هزار هكتاري كشاورزي خوزستان و ايلام، و بازديد از اين طرح و همچنين به منظور حضور در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان وارد اهواز شد.
7158/6064