گذر از كشاورزي سنتي به صنعتي در استان ضروريست

اروميه- ايرنا- معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي استاندار آذربايجان غربي گفت: دولت در صدد اجراي طرح هاي كشاورزي در مقياس بزرگ است و براي رسيدن به اين هدف گذر از كشاورزي سنتي به صنعتي ضروريست.

تقي كهوريان روز چهارشنبه در جريان بازديد از طرح احياي دشت ياراوغلي پلدشت و اراضي كشاورزي آن در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: اجراي تمام طرح هاي كشاورزي مصوب كارگروه توسعه بخش كشاورزي استان در مجموع نيازمند 580 ميليارد ريال هزينه است.
وي تامين زنجيره غذايي در استان را ضروري دانست و ادامه داد: با توجه به توسعه كشاورزي در مقياس بزرگ در منطقه و اهتمام جهاد كشاورزي آذربايجان غربي به اجراي آن و هزينه اي كه براي توسعه كشاورزي در دشت ياراوغلي پلدشت تخصيص يافته، تحولي عظيم در كشاورزي منطقه رخ مي دهد.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي استاندار آذربايجان غربي همچنين گفت: هم اكنون 14 واحد توليد لبنيات در استان فعال است كه به علت كمبود شير كيفي، زير 30 درصد ظرفيت فعاليت مي كنند و دشت ياراوغلي پتانسيل ايجاد گاوداري 10 هزار راسي براي تامين اين نياز را نيز دارد.
كهوريان اظهار كرد: پلدشت مي تواند با يك سرمايه گذاري آينده نگر به قطب كشاورزي منطقه آزاد ماكو تبديل شود و استفاده از استعدادها و دانش فارغ التحصيلان بخش كشاورزي به پيشبرد اهداف مورد نظر و احيا و توسعه فعاليت هاي كشاورزي در دشت ياراوغلي كمك بسياري خواهد كرد.
وي با اشاره به يكپارچگي اراضي زراعي در پلدشت به عنوان يكي از مزيت هاي اين شهرستان گفت: كارهاي انجام شده در پلدشت به اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتي كمك مي كند.
كهوريان با بيان اينكه ارتقاي ميزان توليد محصولات كشاورزي استان به رقم به 14 ميليون تن از اهداف تعيين شده سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي است، افزود: استفاده از ظرفيت هاي موجود در دشت هاي شهرستان پلدشت در تحقق شعار اقتصاد مقاومتي اهميت بسزايي دارد.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي با توليد سالانه شش ميليون تن محصول كشاورزي جزو استان هاي برتر كشور در توليد انواع محصولات زراعي و باغي است.
اين استان داراي يك ميليون هكتار اراضي قابل كشت و 700 هزار هكتار اراضي زير كشت است.ك3
7125/1905