۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۵۵
کد خبر: 81845603
T T
۰ نفر
استقلال خوزستان صدرجدول را از همنام تهرانی گرفت

تهران – ایرنا – تیم فوتبال استقلال خوزستان با برتری یك بر صفر مقابل گسترش فولاد تبریز، 23 امتیازی شد و موقتاً بالاتر از همنام تهرانی خود در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین هفته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، پس از 20 روز تعطیلی به خاطر دیدار تیم‌های فوتبال با تركمنستان و گوام در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، امروز (پنجشنبه) با برگزاری یك دیدار، كلید خورد.
در دیدار امروز، استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز، تیم‌های دوم و پنجم جدول رده بندی لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند كه قضاوت این دیدار را حسین زرگر با كمك جلیل شعرانی و محمدرضا مدیر روستا بر عهده داشت.
دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند كه استقلال خوزستان با 20 امتیاز، پایین‌تر از استقلال تهران 22 امتیازی در رتبه دوم جدول قرار گرفته بود و برای عقب نماندن از كورس رقابت با هم‌نام تهرانی خود و رسیدن به رتبه نخست جدول، هرچند موقت، به كسب 3 امتیاز این مسابقه نیاز مبرم داشت.
در سوی مقابل نیز گسترش فولاد تبریز كه در هفته‌های گذشته نتیجه‌های خوبی كسب كرده و با 17 امتیاز در رتبه پنجم قرار داشت، برای تداوم روند موفقت‌آمیز خود و رسیدن به استقلال خوزستان 20 امتیازی، پای به میدان گذاشت.
عبدالله ویسی برای این دیدار، فرناندو خسوس، محمد طیبی، دانیال ماهینی، علی اصغرعاشوری (ابدام 74) ،میثم دورقی، حكیم نصاری، رحیم زهیوی ، حسن بیت سعید(سوارز 84) ،عقیل كعبی،مهدی زبیدی(سیف‌اللهی 81) و پیمان شیرزادی را به میدان فرستاد.
فراز كمالوند نیز در این مسابقه، گیورگیف، امیدنظامی پور، مهدی كیانی، مرتضی اسدی، مگنو باتیستا، محمدابراهیمی، شهرام گودرزی، محمدنصرتی، داریوش شجاعیان، محمد امین درویشی و علیرضا لطیفی را در ترگیب ثابت گسترشی‌ها قرار داد.
نخستین موقعیت گل این مسابقه در دقیقه 14 برای استقلال خوزستان بدست آمد اما حكیم نصاری نتوانست توپی كه در شلوغی محوطه جریمه به او رسیده بود را وارد دروازه تقریباً خالی گسترش كند.
در ادامه نیمه نخست، بازی در میانه میدان جریان داشت تا اینكه در دقیقه 35، خطای مدافع گسترش فولاد بر روی مهدی زبیدی در محوطه جریمه، باعث شدن داور به سود آبی‌پوشان اهوازی پنالتی اعلام كند.
میثم دورقی برای زدن ضربه پنالتی پشت توپ ایستاد و توانست در دقیقه 37 بر خلاف جهت حركت دروازه‌بان گسترش، توپ را وارد دروازه كند و نخستین گل این مسابقه را به ثمر برساند.
سه دقیقه مانده به پایان نیمه نخست، حسن زرگر نخستین كارت زرد مسابقه را به ایمان شیرزادی از استقلال خوزستان نشان داد و هر چند در ادامه، گسترشی‌ها شانس گشودن دروازه استقلال خوزستان را داشتند اما موفق نشدن و نیمه نخست این مسابقه با نتیجه یك بر صفر پایان یافت.
در نیمه دوم، حكیم نصاری نخستین موقعیت گل را در دقیقه 46 برای استقلال خوزستان خلق كرد كه شوت او با اختلاف اندك از كنار دروازه گیورگیف به بیرون رفت.
در دقیقه 58، شاگردان ویسی می‌توانستند گل دوم این مسابقه را نیز به ثمر برسانند اما زبیدی توپی را كه با اشتباه مدافعین گسترش در اختیارش گرفته بود، در موقعیت تك به تك با دروازه‌بان گسترش، به بیرون زد.
در دقیقه 76، شاگردان كمالوند می‌توانستند نتیجه را به تساوی بكشانند اما ابراهیمی نتوانست سانتر هم‌تیمی خود را كه با اشتباه میثم دورقی در اختیارش قرار گرفته بود، وارد دروازه كند.
حسن بیت سعید كه با 6 گل به همراه طارمی از پرسپولیس و مهرداد محمدی از راه‌آهن در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد، در دقیقه 83 می‌توانست ضمن به ثمر رساندن گل دوم تیم خود در این دیدار، با هفت گل به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار گیرد اما قدر موقعیتی كه نصیبش شده بود را ندانست و توپ را در موقعیتی تقریباً تك به تك، تقدیم گیورگیف گرد.
در نهایت، این دیدار با همان تك گل میثم دورقی در نیمه نخست به پایان رسید تا استقلال خوزستان با 23 امتیاز به طور موقت، بالاتر از استقلال تهران در صدر جدول قرار بگیرد. گسترش فولاد تبریز نیز 17 امتیازی و فعلا در رتبه پنجم باقی ماند.
استقلال تهران فردا (جمعه) در ادامه رقابت‌های هفته دوازدهم به مصاف فولاد خوزستان قعرنشین می‌رود تا تكلیف صدرنشین جدول مشخص شود.
ورزشی(2)**9140** 1418
۰ نفر