۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۶
کد خبر: 81849302
T T
۰ نفر
شركت كنندگان در كارگاه طراحي پوستر اصول طراحي گرافيك بدانند

تهران- ايرنا- مدير هنري كارگاه طراحي پوستر جايزه مصطفي (ص)گفت: شركت كنندگان كارگاه طراحي پوستر بايد با موضوع علوم و فن آوري هاي نوين در جهان اسلام و اصول و مباني طراحي آشنايي داشته باشند تا كارگاه سطح يكدستي پيدا كند.

به گزارش عصر يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا، كوروش پارسانژاد درباره علت برگزاري اين رويداد هنري افزود: در راستاي هر رويداد فرهنگي و هنري مانند نمايشگاه هاي پوستر مي توان كارگاه تخصصي بر اساس موضوع آن رويداد برگزار كرد.
وي اضافه كرد: كارگاه طراحي پوستر با موضوع علوم و فن آوري هاي نوين در جهان اسلام نيز بر اين اساس شكل مي گيرد تا طي آن پوسترهايي با موضوع مورد نظر در قالب يك كار گروهي (تجربه كار در كنار هم) عرضه شود.
اين طراح گرافيك و استاد با سابقه،درباره معيارهاي شركت كنندگان در كارگاه طراحي پوستر با موضوع علوم و فن آوري هاي نوين در جهان اسلام توضيح داد: پس از پايان مهلت ثبت نام در اين كارگاه با رزومه و تجربه هاي متقاضيان در حوزه گرافيك آشنا خواهيم شد و از ميان آن ها دست به انتخاب خواهيم زد.
وي گفت: طبيعي است كه آن ها بايد آشنايي حداقلي با اين حوزه و اصول آن داشته باشند تا كارگاه سطح يكدستي پيدا كند؛ چرا كه صرفا با برگزاري يك كارگاه نمي توان آثار مورد قبولي دريافت كرد.
پارسانژاد درباره اينكه آيا در انتخاب آثار طراحي شده در كارگاه پوستر جايزه مصطفي(ص)، معيار خلاقيت و نوآوري در ايده اهميت بيشتري دارد يا به كارگيري تكنيك و فن و رعايت اصول، گفت: هر پوستري از ايده و اجرا تشكيل مي شود و موضوع پوستر نيز در اينجا علوم و فن آوري هاي نوين در جهان اسلام و نقش آن در زندگي انسان امروز است. ايده و تكنيك دو مقوله جدا اما مكمل هستند؛ اما به طور كلي شركت كنندگان حيطه اي را منطبق با موضوع كارگاه پي مي گيرند و ممكن است هر كس سبك و سياق خاص خود را در طراحي به كار بندد.
به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رساني جايزه مصطفي (ص)، در كارگاه طراحي پوستر با موضوع علوم و فن آوري هاي نوين در جهان اسلام، قرار است دانشجويان شركت كننده به خلق آثاري با مضامين جايزه بزرگ علمي و فناوري مصطفي (ص) بپردازند.
دبيرخانه پس از بررسي آثار رسيده، افراد منتخب را براي حضور در كارگاه معرفي مي كند و آثار برتر اين كارگاه علاوه بر نمايش در نمايشگاه تجسمي جايزه مصطفي(ص)، در كتاب مجموعه آثار اين نمايشگاه نيز به چاپ مي رسد.
آثار برتر به داوري اساتيد مدعو، انتخاب و به نفرات اول تا سوم جوايزي اهدا مي شود؛ اين كارگاه هفته اول آذرماه برگزار مي شود.
جايزه مصطفي (ص) بزرگترين جايزه علمي و فناوري در جهان اسلام است كه هر دو سال يك بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر كشورهاي اسلامي اعطا مي شود.
فراهنگ**9362**1027
۰ نفر