۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۲۱:۴۲
کد خبر: 81862520
T T
۰ نفر
باهنر: درصورت بي خطربودن اصلاح طلبان نيازي به اجماع اصولگرايان نيست

مشهد- ايرنا- نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اصولگرايان اگر خطري از سوي اصلاح طلبان احساس نكنند نيازي به اجماع ميان نامزدهاي خود ندارند.

به گزارش ايرنا، محمد رضا باهنر روز سه شنبه در جلسه هم انديشي اصولگرايان ترشيز در شهرستان كاشمر استان خراسان رضوي افزود: همه مجالس از جمله مجلس نهم تاكنون فراز و نشيب ها و ايرادات بسيار داشته است لذا اگر مي خواهيم در مجلس دهم همانند مجلس كنوني اصولگراها در اكثريت قرار گيرند بايد برنامه ريزي لازم انجام شود.
عضو جبهه متحد اصولگرايان اظهار كرد: براي حفظ تركيب مجلس نهم همه ما و فعالان سياسي مسئوليم.
وي گفت: در انتخابات مجلس ممكن است نظرها برروي چند نامزد باشد لذا اگر خطري از سوي اصلاح طلبان احساس نشود ايرادي ندارد چند نفر از اصولگرايان با هم رقابت كنند اما اگر ترديدي هست كه با حضور چند اصولگرا ممكن است يك اصلاح طلب به مجلس برود همه ما مسئول هستيم و بايد به اجماع برسيم.
باهنر افزود: اگر چند نفر از اصولگرايان حاضر نبودند در كنار هم قرار گيرند و رقيب به مجلس راه يافت اين ظلمي به همفكران است لذا بايد براي رفع اين مشكل به راههاي برون رفت توجه شود.
اين عضو جبهه اصولگرايان اظهار كرد: با تأييد صلاحيت نامزدها توسط شوراي نگهبان و اظهار نظر در باره توان و تقواي افراد، دعواها بالا مي گيرد لذا آنچه مي تواند در اين زمينه تعيين كننده باشد ميزان راي آوري است كه با نظر سنجي به دست مي آيد.
وي با تاكيد بر اينكه نظر سنجي ها نبايد بومي باشد يا افراد دست اندركار طرفدار كسي باشند گفت: انجام يك نظر سنجي نزديك به واقعيت در منطقه ترشيز 200 ميليون ريال هزينه در بردارد.
وي ادامه داد: نامزدهاي انتخابات و طرفداران آنان نبايد به شايعه، تهمت و دروغ بپردازند زيرا خدمت در مجلس با شايعه پراكني و دروغ و افترا عليه ديگران نمي شود، بلكه آنچه مي ماند اين است كه يك نهاد اصولگرا بتواند بر رفتار ما حاكم باشد و گرنه در هر دوره نمايندگاني مي آيند و مي روند.
باهنر همچنين با اشاره به نتايج عملكرد تيم مذاكره كننده هسته اي ايران گفت: تيم مذاكره كننده افرادي متدين و متعهد به چارچوب هاي نظام اسلامي هستند.
وي افزود: شايد نقدهاي بسيار بر عملكرد آنان باشد اما در مجموع خوب عمل كردند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: زماني برخي از دلواپسان مي گفتند اعضاي تيم مذاكره كننده، كشور را فروختند، كه ما آن دلواپسي را قبول نداشتيم و الان هم نداريم.
وي در پاسخ به اينكه برخي مي گفتند اگر اعتماد داريد چرا دلواپس هستيد افزود: ما در زمان جنگ هم به تعهد فرماندهان ذره اي شك نداشتيم اما هر عملياتي كه پيش رو بود ما دلواپس و نگران بوديم كه شايد مشكلي پيش بيايد.
وي ادامه داد: اين دلواپسي مترادف با بي اعتمادي نيست بلكه مي شود اعتماد داشت و دلواپس هم بود.
باهنر با بيان اينكه تمام اختلاف ها بر سر نوع برداشت ها بود، افزود: اگر شوراي حكام آژانس كل پرونده پي ام دي را مختومه اعلام كرد برجام شروع مي شود اما اگر استخوان لاي زخم گذاشت برجام هم استخوان لاي زخم باقي خواهد ماند.

* برخي اصولگراها از حوزه ولايت حذف و كنار گذاشته شده اند
نماينده مردم كاشمر در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت: تعدادي از شخصيت هاي اصولگرا از حوزه ولايت حذف و كنار گذاشته شده اند در صورتي كه در رفتار و منش ولايتي هستند.
محمد اسماعيل نيا با اظهار تاسف از اينكه اين افراد در جامعه اصولگرايي تعريف نشده اند افزود: به همين جهت بايد به دنبال آنان رفت.
وي اظهار كرد: ما صندلي مجلس را نخريديم اما سه سال و نيم دويديم تا جبهه اصولگرايان در منطقه دست پر باشد.
اسماعيل نيا با بيان اينكه عده اي به كارهاي تبليغاتي بنده ايراد گرفته اند گفت: دوستان و همفكرانم يك جلسه تبليغي برايم برگزار نكرده اند حال آنكه اگر دلمان براي رهبري، انقلاب و حوزه ولايت مي سوزد بايد به خودمان بيائيم و به جاي اينكه خودمان را تخريب و اقدام به خودزني كنيم با هم متحد شويم.
وي افزود: نبايد اجازه داد عليه يكديگر شايعه پراكني شود و اين آفت بايد از بين برود.
شهرستانهاي كاشمر، خليل آباد و بردسكن در غرب استان خراسان رضوي با حدود 280 هزار نفر جمعيت يك نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد.
شبس*7497 / 60531**1613
۰ نفر