۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹
کد خبر: 81868605
T T
۰ نفر
بابك زنجانی برای بیستمین بار فردا سه شنبه به دادگاه می رود

تهران - ایرنا - همزمان با پایان نوزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابك زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، فردا سه شنبه زنجانی برای بیستمین بار به دادگاه می رود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، در جلسه نوزدهم دادگاه بابك زنجانی و دو متهم نفتی، «م.ش» متهم ردیف دوم تمام دفاعیات خود را ارائه داد.
تا كنون 19 جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابك زنجانی و «م.ش» و «ح.ف.ه» دو متهم دیگر این پرونده به صورت علنی برگزار شده است.
هجدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابك زنجانی و دو متهم دیگر نفتی به نام های «م.ش» و «ح.ف.ه» نیز روز گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به صورت علنی برگزار شد.
در این جلسه ، رضا نجفی نماینده دادستان، بخش پایانی دفاعیات خود را ارایه كرد و سپس «م. ش» متهم ردیف دوم با احضار قاضی صلواتی در جایگاه قرار گرفت و دفاعیات خود را در برابر اتهامات وارده آغاز كرد. بر اساس این گزارش، دفاعیات این متهم همچنان ادامه دارد.
هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابك زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی و دو متهم دیگر این پرونده، یكشنبه هفته گذشته برگزار شد و در این جلسه رسول كوهپایه زاده به قرائت بخش پایانی دفاعیات از موكل خود پرداخت.
قرائت دفاعیات وكیل میلیاردر نفتی از جلسه پانزدهم آغاز شد و در جلسه شانزدهم نیز ادامه یافت و در جلسه هفدهم به پایان رسید.
در جلسه چهاردهم قاضی صلواتی از بابك زنجانی خواست كه قبل از صدور حكم، مطالبات شركت نفت را پرداخت كند.
نماینده دادستان در سه جلسه نخست، كیفرخواست 238 صفحه ای متهمان نفتی را قرائت كرد و بابك زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی از جلسه چهارم شروع به قرائت دفاعیات خود كرد.
در هفتمین جلسه دادگاه، مرتضی تورك معاون دادستان و مسئول نظارت و پیگیری اموال بابك زنجانی برای ارائه پاره ای توضیحات نسبت به گلایه های متهم مبنی بر كارشناسی غیرواقعی اموال، در دادگاه حاضر شد و توضیحات لازم را ارائه كرد.
در جلسه هشتم نیز وكیل شركت نفت «اچ كی» به نمایندگی از شركت ملی نفت ایران، طرح شكایت را تقدیم دادگاه كرد.
قاضی صلواتی در جلسه چهارم دادگاه، خطاب به بابك زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی گفته بود كه اتهام شما براساس كیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی كشور با تشكیل و رهبری سازمان یافته بمنظور ارتكاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به كشور، كلاهبرداری در سطح گسترده از شركت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانك مسكن، جعل 24 فقره اسناد و صورت حساب بانكی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ 1967 میلیون یورو عنوان شده است.
در جلسه نهم، وكیل بانك مسكن و نماینده حقوقی سازمان تامین اجتماعی، طرح شكایت خود را در دادگاه ارائه كردند و سپس بابك زنجانی به ادامه قرائت دفاعیات خود پرداخت.
سخنگوی قوه قضاییه در هشتاد وهفتمین نشست خبری خود گفته بود، هنوز هیچ پولی از سوی بابك زنجانی به حساب شركت نفت واریز نشده است.
اجتمام(3)**7268** 9317 ** 1418
۰ نفر