۲۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹
کد خبر: 82026407
T T
۰ نفر

ادامه عملیات هوایی تركیه در شمال عراق

۲۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹
کد خبر: 82026407
ادامه عملیات هوایی تركیه در شمال عراق

آنكارا - ایرنا - جنگنده بمب افكن های نیروی هوایی تركیه در چهارمین عملیات خود طی هفته جاری علیه مواضع پ.ك.ك در شمال عراق، مناطقی از كوه قندیل را بمباران كردند.

به گزارش ایرنا، جنگنده های تركیه همچنین در ادامه عملیات گسترده خود در مناطق شرق و جنوب شرق تركیه، مناطقی از استان های تونجعلی و حكاری را نیز بمباران كردند.
این عملیات در حالی انجام می شود كه طی هفته اخیر هر روز انتشار گزارش هایی در رسانه های تركیه مبنی بر كشته و مجروح شدن نیروهای دولتی را در مناطق درگیری شاهد هستیم.
شبكه خبر ان.تی.وی با كد فوری اطلاعیه ستاد فرماندهی ارتش تركیه در خصوص عملیات هوایی در قندیل، حكاری و تونجعلی را گزارش داد.
بنابراین گزارش، جنگنده های تركیه در مناطق كوهستانی یوكسك اوا در نزدیكی مرز ایران در استان حكاری و مناطق كوهستانی تونجعلی در شرق تركیه و همچنین كوه قندیل در شمال عراق را بمباران كردند.
جنگنده های نیروی هوایی ارتش تركیه بامداد روز گذشته نیز مواضع پ.ك.ك در شمال عراق را بمباران كردند.
بمب افكن های این كشور بامداد سه شنبه نیز مواضع پ.ك.ك در شمال عراق را بمباران كردند. روز چهارشنبه گذشته نیز برای نخستین بار توپخانه ارتش تركیه مناطقی از شمال عراق را هدف قرار دادند.
درگیری در مناطق شرق و جنوب شرق تركیه كه از تابستان سال گذشته آغاز شده است، به طور بی سابقه ای در داخل شهرها و مناطق مسكونی ادامه دارد كه این امر ضمن بالا بردن شمار تلفات نیروهای دولتی و پ.ك.ك، به جان و مال غیر نظامیان نیز آسیب زیادی وارد آورده است.
شمار كشته های دولتی حدود 400 نفر و شمار تلفات پ.ك.ك بیش از 5000 هزار نفر اعلام شده است.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری تركیه پیشتر تاكید كرده است كه پ.ك.ك راه سومی ندارد یا باید تسلیم شوند یا تك تك آن ها را از بین خواهند برد.
خاورم/2011**7074**1566