۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82051710
T T
۰ نفر
بارش باران بهاري در روزهاي پاياني هفته/كاهش دماي روزانه

كرمانشاه - ايرنا - مديركل هواشناسي كرمانشاه، با اشاره به ورود سامانه بارشي اما كم دامنه به جو استان در دور روز پاياني هفته، گفت: اين موج باعث بارش هاي پراكنده و رگباري در اكثر نقاط استان مي شود.

شاهرخ پارسا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين موج از عصر پنجشنبه تا صبح شنبه علاوه بر بارندگي، سبب كاهش نسبي دماي روزانه كرمانشاه نيز خواهد شد.
وي افزود: با ورود اين سامانه به جو استان طي ساعاتي از روزهاي پنجشنبه و جمعه 9 و 10 ارديبهشت شرايط براي وقوع بارش توام با وزش باد و رعد و برق در استان فراهم مي شود.
پارسا يادآور شد: در دو روز پاياني هفته دماي روزانه تمام مناطق استان بين 2 تا پنج درجه سانتيگراد كاهش يافته و هوا خنك تر مي شود.
مديركل هواشناسي كرمانشاه يادآور شد: احتمال بارش در روزهاي پنجشنبه و جمعه براي نواحي شمالي (منطقه اورامانات) بيشتر است.
وي در ادامه دماي هواي امروز شهر كرمانشاه را بين 13 تا 25 درجه بالاي صفر در نوسان دانست.
پارسا در پايان گفت: گرم ترين شهر امروز و امشب استان، قصرشيرين با دماي 34 درجه بالاي صفر و خنك ترين نيز كنگاور و اسلام آبادغرب با 9 درجه بالاي صفر خواهد بود.
ميانگين بارندگي هاي استان از ابتداي سال زراعي (اول مهر 94 ) تا پايان فروردين 95 به 687 ميليمتر رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه گذشته 218 درصد و در مقايسه با دوره بلند مدت 172 درصد رشد نشان مي دهد.
7458/8066

سرخط اخبار استان‌ها