۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82060046
T T
۰ نفر
نویسنده سرشناس آمریكایی: اشغال سرزمین فلسطین بزرگترین ظلم است

تهران - ایرنا - مایكل شیبان نویسنده برجسته یهودی-آمریكایی، اشغالگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را فاجعه آمیزترین نمونه ظلم توصیف كرد.

به گزارش امروز (سه شنبه) خبرگزاری فرانسه، شیبان تاكنون مطالب زیادی را درباره یهودیان به ویژه در آمریكا به رشته تحریر درآورده است، اما سفر اخیر وی به مناطق اشغالی به همراه عده ای از نویسندگان برجسته آمریكایی سبب نگرانی سران صهیونیست شده است.
هدف وی از این سفر، افزایش آگاهی از تبعات اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان بود؛ مساله ای كه به عقیده شیبان باید برای یهودیان انعكاس بیشتری داشته باشد.
او به خبرگزاری فرانسه گفت: بخشی از آن چه مساله اشغالگری را برای من هولناك می كند این است كه یهودیان عاملش هستند.
این نویسنده آمریكایی با اشاره به برخی روایت های تاریخی درباره سركوب یهودیان و ادامه همین راه از سوی صهیونیست ها افزود: سركوب ملتی دیگر (فلسطینیان) توسط یهودیان آن هم در سطحی گسترده و نظام مند برای من از نظام آپارتاید هم نفرت انگیزتر است و به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست.
تصمیم شیبان برای ملحق شدن به كارزار مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی پس از آشنایی وی با همسرش آیلت والدمن كه متولد سرزمین های اشغالی است جرقه خورد.
در سفر ماه گذشته شیبان به شرق بیت المقدس، الخلیل، روستاهای اطراف رام الله، جرالدین بروكس برنده جایزه پولیتزر و دیو اگرز نیز او را همراهی كردند.
رژیم صهیونیستی در سال 1967میلادی كرانه باختری را اشغال و محدودیت های فزاینده ای را بر جمعیت 2 و نیم میلیون نفری فلسطینیان ساكن این منطقه تحمیل كرد. از آن زمان تاكنون چند صد هزار صهیونیست در اراضی غصب شده فلسطینیان سكنی گزیده اند؛ اقدامی كه سازمان ملل و قریب به اتفاق كشورهای جهان آن را غیرقانونی می دانند.
شیبان پس از این سفر، در مصاحبه ای با یك رسانه یهودی - آمریكایی از اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین به عنوان 'دلخراش ترین نابرابری' كه وی تاكنون دیده است یاد كرد.
روایت این نویسنده آمریكایی از آن چه وی درباره ظلم به فلسطینیان مشاهده كرده بود، سر و صدای زیادی در رسانه های صهیونیستی به راه انداخت و واكنش های تندی را به همراه داشت.
وی همچنین رژیم تل آویو را به تلاش برای مخفی كردن واقعیت ها از نگاه افكار عمومی، از جمله ساكنان معمولی سرزمین های اشغالی متهم كرد.
سفر نویسندگان آمریكایی به فلسطین را گروه 'سكوت را بشكنید' سازماندهی كرده بود. این گروه تلاش فراوان كرد تا نظامیان اسراییلی حوادث و واقعیت های تلخ و آزاردهنده در كرانه غربی و جنگ های غزه را بازگو كنند.
موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ماه مارس (اسفند/فروردین) این گروه حقوق بشری را به خیانت متهم كرد.
شیبان و والدمن هم اكنون در حال ویراستاری كتابی هستند كه به همراه 25 نویسنده برجسته دیگر با محوریت ابعاد مختلف زندگی روزانه فلسطینیان زیر سایه سنگین اشغالگری رژیم صهیونیستی نوشته شده است و درآمد آن صرف كمك به گروه های حامی حقوق بشر فلسطینیان خواهد شد.
شیبان جدیدترین شخصیت فرهنگی در سطح جامعه بین الملل است كه در مخالفت با سیاست های سركوبگرانه رژیم صهیونیستی برخاسته است. در گذشته نیز شخصیت های غربی دیگر نیز خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شده بودند.
خاورم**9156**7074**1275
۰ نفر