۹ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۵۸
کد خبر: 82250427
T T
۰ نفر
ادامه رایزنی ها برای انتخاب رئیس جمهوری لبنان/ سعد حریری با ژنرال عون ملاقات كرد

بیروت – ایرنا - « سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل در ادامه رایزنی ها و مشورت هایش برای انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان با ژنرال « میشل عون» رئیس فراكسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و نامزد حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری دیدار وگفت وگو كرد.

به گزارش ایرنا، این دیدار جمعه شب به مدت دو ساعت و نیم در « رابیه» محل اقامت ژنرال عون برگزار شد و در این دیدار« جبران باسیل» وزیر امور خارجه و رئیس حزب جریان آزاد ملی لبنان هم حضور داشت.
حریری بعداز این دیدار بدون گفت وگو با خبرنگاران ، رابیه را ترك كرد.
درهمین حال شبكه خبری المنار اعلام كرد كه جو حاكم بر دیدار حریری و ژنرال عون بسیار خوب بوده و قرار است دو طرف یك بار دیگر با هم ملاقات كنند.
لبنان بیش از دو سال و سه ماه است كه رئیس جمهوری ندارد و با توجه به دور جدید رایزنی ها و مشورت های بین گروه های سیاسی، درمحافل سیاسی و رسانه ای این خوشبینی ایجاد شده كه بزودی رئیس جمهوری جدید لبنان انتخاب می شود و به احتمال زیاد ژنرال عون رئیس جمهوری آینده لبنان خواهد بود.
البته رسانه ها و برخی شخصیت های سیاسی معتقدند كه راه ژنرال عون به « بعبدا» كاخ ریاست جمهوری هموار نیست و باید از موانع زیادی عبور كند به ویژه اینكه رژیم سعودی همچنان با مداخله هایش مانع خروج لبنان از بحران ها و بن بست سیاسی بویژه انتخاب رئیس جمهوری و تصویب قانون جدید انتخابات براساس اصل نسبیت می شود.
حریری پیش از ملاقات با ژنرال عون با « نبیه بری» رئیس پارلمان و رئیس جنبش امل، « سلیمان فرنجیه» رئیس حزب جریان المرده،« سامی جمیل» رئیس حزب الكتائب ،« ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه و « سمیر جعجع» رئیس حزب « نیروهای لبنانی» دیدار كرده بود.
این در حالی است كه حزب جریان المستقبل و حزب الله تاكنون 34 دور گفت وگوهای دوجانبه داشته و در آخرین جلسه كه سی ام شهریورماه گذشته برگزار شد از همه گروه های سیاسی لبنانی خواسته بودند برای خروج لبنان از بحران ها همكاری كنند.
پایگاه خبری لبنان 24 اعلام كرده است كه حریری قصد دارد در پایان دور اول رایزنی هایش در داخل لبنان برای یك دیدار خاص راهی پاریس شود و سپس برای ملاقات با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به این كشور سفر كند.
خاورم * 1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی