۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82250925
T T
۰ نفر
كلاهبردار پنج هزار میلیارد ریال سیستان و بلوچستان در دماوند دستگیر شد

زاهدان- ایرنا- فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: كلاهبردار پنج هزار میلیارد ریالی جنوب این استان ساعت 1:30 دقیقه بامداد شنبه در یك عملیات پیچیده اطلاعاتی در شهرستان دماوند استان تهران دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار حسین رحیمی روز شنبه در تشریح دستگیری این كلاهبردار اظهار داشت: در پی شكایت تعدادی از شهروندان و مردم محروم جنوب سیستان و بلوچستان مبنی بر اینكه فردی با ترفند فروش خودرو زیر قیمت بازار از آنان كلاهبرداری كرده است، بررسی موضوع در دستور كار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از پایش‌های تخصصی و بررسی‌های میدانی ماموران دریافتند كه این متهم حرفه‌ ای پس از كلاهبرداری از شهروندان به خارج از كشور متواری شده كه تحقیقات پلیس ادامه داشت تا اینكه ماموران دریافتند این كلاهبردار حرفه‌ ای با ترفندهای مختلف وارد كشور شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس استان و شناسایی محل دقیق اختفای این فرد، او را در حالی كه داخل صندوق عقب یك خودرو در یك ویلا در شمال شهرستان دماوند مخفی شده بود در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر كردند.
سردار رحیمی اظهار داشت: این متهم حرفه ‌ای در تحقیقات تخصصی پلیس به كلاهبرداری پنج هزار میلیارد ریالی از 2 هزار و 50 نفر از شهروندان جنوب سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و گلستان اعتراف كرده است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز پیش از این، در این باره به خبرنگار ایرنا گفته بود: براساس شواهد و شكایت های ارائه شده به دستگاه قضایی فردی با سوء استفاده از اعتماد مردم و فریب آنان با بهره گیری از چند واسطه با نفوذ در جنوب سیستان وبلوچستان و استان گلستان اقدام به كلاهبرداری میلیاردی كرده است.
محمد مرزیه افزوده بود: طبق برآوردها، این فرد علاوه بر افزون بر 100 میلیارد تومان كلاهبرداری از مردم جنوب سیستان وبلوچستان ، براساس شنیده ها در استان گلستان نیز ارقام زیادتری از مردم كلاهبرداری كرده است.
3213**6081 خبرنگار: اكبر نوری ** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر