بندر چابهار داراي موقعيت مناسبي براي مقصد تجارت افغانستان است

زاهدان- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان در ديدار با اعضاي اتاق بازرگاني كشور افغانستان دسترسي تجار اين كشور به دريا را بسيار مهم دانست و گفت: بندر چابهار فرصت بسيار مناسبي براي دسترسي تجار و بازرگانان افغانستان به دريا را فراهم كرده و اين بندر مي تواند مقصد تجارت افغانستان باشد

به گزارش روابط عمومي استانداري سيستان و بلوچستان، علي اوسط هاشمي در ادامه برنامه هاي سفرش به افغانستان روز سه شنبه در جمع اعضاي اتاق بازرگاني آن كشور در كابل اظهار داشت: اتاق بازرگاني 2 كشور بايد سندي مشترك براي سهولت در مبادلات بازرگاني تنظيم كنند تا 2 كشور بتوانند به خلق آثاري بزرگ در منطقه بيانديشند.
وي احداث كارخانجات بزرگ در 2 سوي مرز ايران و افغانستان را مهم ارزيابي كرد و گفت: زير ساخت هاي اين كار فراهم شده و با همت سرمايه گذاران 2 كشور مي توان برندهاي بزرگ توليد و به بازارهاي هدف عرضه كرد.
وي رونق مناطق ويژه اقتصادي در ايران توسط تجار ايراني و افغانستاني را بهترين فرصت براي سرمايه گذاري توصيف كرد.
رئيس هيات ايراني اعزامي به افغانستان با اشاره به تخفيف هاي گمركي ويژه براي تجار افغان در بندر چابهار گفت: هم اينك در بندر چابهار براي كانتينرهاي وارداتي بيش از 70 درصد و كانتينر هاي صادراتي بيش از 80 درصد تخفيف قايل شده ايم.
استاندار سيستان و بلوچستان ادامه داد: ترمينال يخچالي در چابهار ظرفيت مناسبي براي اقلام فاسد شدني فراهم آورده است كه در اختيار تجار قرار دارد.
به گزارش ايرنا علي اوسط هاشمي استاندار سيستان و بلوچستان در راس هياتي روز دوشنبه به افغانستان سفر كرده است.
استان سيستان و بلوچستان ايران حدود 300 كيلومتر با ولايات نيمروز و فراه افغانستان هم مرز است.
7316 **6081 دريافت كننده: عصمت جهاني ** انتشار دهنده: حيدر سراياني