۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82430153
T T
۰ نفر
اتحادیه عرب قانون منع پخش اذان از سوی رژیم صهیونیستی را محكوم كرد

تهران - ایرنا - اتحادیه عرب، اقدام رژیم صهیونیستی در تصویب قانون منع پخش اذان از طریق بلندگوهای مساجد را محكوم كرد.

پایگاه خبری الیوم السابع روز سه شنبه گزارش داد، اتحادیه عرب اعلام كرد این قانون كه چند روز پیش از سوی كابینه رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده ، زمینه تصویب نهایی آن را در كنست فراهم كرده است.
اتحادیه عرب در بیانیه ای اعلام كرد كه این گونه سیاست های رژیم صهیونیستی در رسیدن به حل مسالمت آمیز و عادلانه در منطقه بر اساس تشكیل د و كشور مانع ایجاد می كند و منطقه را به بحران و ناآرامی بیشتر سوق می دهد.
اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی را مسئول كامل تبعات این قانون دانست و از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی و در راس آنها سازمان ملل خواست تل آویو را به پیروی كامل از تصمیم های قانونی بین المللی كه شامل آزادی انجام مراسم دینی برای همه ادیان می باشد، مجبور كند.
اتحادیه عرب همچنین خواستار توقف فوری سیاست های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی از جمله شهرك سازی و یهودی ساختن سرزمین های فلسطینی تاكید كرد .
اتحادیه عرب تاكید كرد كه اقدامات رژیم صهیونیستی تجاوز جدیدی از سوی اشغالگران علیه آزادی انجام مراسم عبادی در فلسطین و به خصوص در شهر اشغالی قدس می باشد.
در بیانیه اتحادیه عرب به این نكته اشاره شده كه رژیم صهیونیستی همچنان به تصویب قوانین نژاد پرستانه و توهین علنی به احساسات مومنان ادامه می دهد و این اقدامات چهره واقعی رژیم اشغالگر را آشكار می كند.
كمیته وزارتی ویژه قانون گذاری رژیم صهیونیستی در نشست روز یكشنبه گذشته پیش نویس قانون ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد در قدس را تصویب كرد.
این پیش نویس پس از اصلاح و محدود شدن ممنوعیت زمان پخش اذان از ساعت 23 شب تا 7 صبح به تصویب رسید.
بر اساس این گزارش، قرار است پیش نویس این قانون فردا (چهارشنبه) برای تصویب در پارلمان (كنیست) رژیم صهیونیستی قرائت شود.
خاورم**1408**1579
مترجم: اكرم كرمی* انتشار دهنده : مرضیه فاتحی علیشاه