۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82434740
T T
۰ نفر

میزان ریزگردها در آبادان 18برابرحدمجاز

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82434740
میزان ریزگردها در آبادان 18برابرحدمجاز

اهواز - ایرنا - رئیس روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان ریزگردها در آبادان در ساعت 8:30 دقیقه صبح روز شنبه به دو هزار و 720 میكروگرم بر مترمكعب معادل 18 برابر حد مجاز رسید.

شهریار عسكری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: میزان ریزگردها در این مدت در اهواز یك هزار و 392، خرمشهر دو هزار و 442، شادگان یك هزار و 602، میكروگرم بر متر معكب اعلام شده است.
میزان عادی ذرات معلق در هوا 150 میكروگرم بر متر معكب است.
بنا به پیش بینی اداره كل هواشناسی خوزستان میزان ریزگردها در آسمان خوزستان رو به افزایش است و این پدیده تا بعد ازظهر روز شنبه در خوزستان باقی خواهد بود.

** معاون استاندار خوزستان: تعطیلی مدارس خوزستان به فرمانداران واگذار شد
جانشین استاندار خوزستان در ستاد بحران این استان گفت: تعطیلی نوبت عصر مدارس استان به فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها واگذار شده است.
فرامند هاشمی زاده شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار كرد: در پی ورود توده گرد و غبار مدارس نوبت صبح در تعدادی از شهرهای استان در روز شنبه تعطیل اعلام شدند.
بر اساس این گزارش، شنبه مراكز آموزشی 12 شهر تعطیل اعلام شده اند. مدارس شهرستان های اهواز، كارون، باوی، بستان، حمیدیه، شوش، آبادان، خرمشهر، اروند، شادگان، دشت آزادگان و هویزه در نوبت صبح و مدارس شهرهای ماهشهر، امیدیه، آغاجاری، دزفول، رامهرمز، رامشیر، گتوند و شوشتر فقط در نوبت بعد از ظهر شنبه تعطیل است.
هواشناسی خوزستان منشاء این توده گرد و خاك را كشور عراق اعلام كرده است.
به گزارش محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار در ساعت 9 امروز در اهواز به یك هزار و 795 میكروگرم بر مترمكعب، خرمشهر 2 هزار و 842 میكروگرم بر مترمكعب، آبادان 2 هزار و 849 میكروگرم بر مترمكعب، شادگان یك هزار و 404 میكروگرم بر مترمكعب، سوسنگرد یك هزار و 722 میكروگرم بر مترمكعب و در سایر شهرها كمتر از 200 میكروگرم بر مترمكعب است.
استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میكروگرم بر مترمكعب است.

7151 / 7158/ 6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ، زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
۰ نفر