۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۷:۵۱
کد خبر: 82702695
T T
۰ نفر

نخست وزیر سنگاپور به آمریكا رفت

۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۷:۵۱
کد خبر: 82702695
نخست وزیر سنگاپور به آمریكا رفت

كوالالامپور - ایرنا - «لی هسین لونگ» نخست وزیر سنگاپور به دعوت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا با هدف تقویت همكاری های اقتصادی و سیاسی دوجانبه، سفری رسمی پنج روزه به ایالات متحده را آغاز كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبكه خبر آسیا، در این سفر كه تا روز 26 اكتبر (چهارم آبان) ادامه دارد، همكاری های گسترده و مستحكم با آمریكا كه در 56 سال گذشته نیز وجود داشته است، مورد توجه قرار دارد.
از زمانی كه 'دونالد ترامپ' قدرت را در این كشور در اختیار گرفته است، این نخستین سفر نخست وزیر سنگاپور به آمریكا محسوب می شود.
'لی هسین لونگ' در این سفر علاوه بر دیدار با 'دونالد ترامپ' كه روز 23 اكتبر (اول آبان) انجام می شود، با اعضای كابینه و مقامات كلیدی كاخ سفید نیز دیدار و گفتگو می كند.
'اچ آر مك مستر' مشاور امنیت ملی آمریكا، 'ویلبر رز' وزیر بازرگانی، 'استیو منوچین' وزیر خزانه داری، 'گری كوهن' دبیر شورای اقتصاد ملی، 'پائول ریان' رئیس مجلس نمایندگان، 'جان مك كین' رئیس كمیته خدمات نظامی مجلس سنا و 'نانسی پلوسی' رهبری اقلیت ها در مجلس نمایندگان از جمله افرادی هستند كه 'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور با آنها دیدار و گفت و گو می كند.
سنگاپور در این سفر همچنین قرار است توافقاتی برای خرید هواپیماهای 'بوئینگ' برای خطوط هوایی این كشور انجام دهد.
سنگاپور یكی از نزدیك ترین متحدان استراتژیك و اقتصادی آمریكاست، به گونه ای كه نخستین توافق تجارت آزاد این دو كشور در سال 2004 نخستین توافق دوجانبه ای بود كه آمریكا با یك كشور آسیایی منعقد كرد.
سرمایه گذاری و تجارت با سنگاپور از بیش از 250 هزار شغل در آمریكا حمایت می كند.
آمریكا نیز سومین شریك تجاری سنگاپور است كه در خارج از حوزه آسیا به عنوان بزرگترین شریك تجاری سنگاپور محسوب می شود. تجارت دوجانبه كالا و خدمات بین دو كشور در سال گذشته 68 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده كه این میزان بیش از 20 درصد از تولید ناخالص داخلی سنگاپور را شامل می شود.
شبد**آساق**241**1599
انتشار دهنده: هادی افتخاری