۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82949063
T T
۰ نفر
تایم طرح جنجالی از كودكان مهاجر را روی جلد خود منتشر كرد

تهران - ایرنا - نشریه «تایم» این هفته با انتشار طرحی جنجالی از كودكان مهاجر و جدا كردن ظالمانه آن ها از والدینشان توسط دولت ترامپ در آمریكا، خط بطلانی بر ادعاهای حقوق بشری این كشور كشید.

به گزارش ایرنا، این نشریه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا را در مقابل دختر بچه ای گریان به تصویر كشیده و نوشته است: به آمریكا خوش آمدید.
این طرح كه روز پنجشنبه منتشر شده است، كنایه ای به سیاست موسوم به «مدارای صفر» دولت آمریكا در قبال مهاجران و پناهجویان و جدا كردن كودكان خردسال از والدینشان برای ارسال به اردوگاه های جداگانه است.
این اقدام كه با هدف فشار به پدر و مادرهای كودكان صورت می‌گیرد، در هفته‌های گذشته انتقاد نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل متحد را به دنبال داشته است.
تایم در خصوص طرح روی جلد خود می‌نویسد: «جان مور» عكاس آژانس تصویری «گتی ایمجز» و برنده جایزه پولیتزر، در سالیان گذشته از مهاجران عبوری از مرز آمریكا و مكزیك عكس‌برداری كرده است. یكی از عكس‌های او این هفته به نمادی آشكار از مجادله‌ بر سر مسائل مهاجرتی در آمریكا بدل شد و به عنوان طرح روی جلد به كار رفت.
مور در خصوص این تصویر كه یك كودك گریان دو ساله اهل هندوراس را همزمان با بازداشت مادرش در مرز آمریكا به تصویر كشیده است، می‌گوید: این عكس برای من دشوار بود. آن‌ها را سوار یك ون كردند و بردند. ناچار شدم بایستم و نفس‌های عمیقی بكشم. تنها می‌خواستم او را بغل كنم، اما اجازه نداشتم.
آمار وزارت امنیت داخلی آمریكا نشان می دهد كه ماموران مرزی این كشور طی هفته های گذشته بیش از 2 هزار كودك خردسال را به اردوگاه ها فرستاده و از آن‌ها اهرمی برای فشار به والدینشان ساخته‌اند.
دفتر امور حقوق بشری سازمان ملل متحد به تازگی با محكومیت شدید این اقدام، از دولت آمریكا خواسته بود كه به پرونده‌سازی و نقض حقوق خانواده‌های مهاجری كه وارد خاك این كشور می‌شوند، پایان داده و سیاست مداراجویانه‌تری اتخاذ كند.
شبس ** 9386 *1613*