اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش فارس، به نقل از عبدالرسول احمدي افزود: ضروري است دلايل افت تحصيلي و ترك تحصيل سوادآموزان به صورت علمي و كارشناسانه بررسي شود و نتايج حاصل آن به همراه راهكارهاي برون رفت از اين وضعيت نيز ارائه شود.
وي ادامه داد: با تلاش همكاران حوزه سوادآموزي، تاكنون اين عوامل مشخص و احصا شده است و لازم است با استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود در سوادآموزي و با مساعدت ساير ارگان ها و نهادها، براي برطرف كردن اين عوامل و كاستن از آمار ترك تحصيلي در بين سوادآموزان گام برداشت.
احمدي بيان كرد: براساس تحقيقات انجام شده از جمله دلايل و عوامل مهم و تأثيرگذار در افت و ترك تحصيل، نبود رغبت و انگيزه در بين سوادآموزان و نيز مشكلات اقتصادي و معيشتي است.
همچنين عيسي ملك پور، معاون سوادآموزي آموزش و پرورش فارس در اين جلسه با اشاره به پژوهشي كه در اين زمينه صورت گرفته است گفت: در اين تحقيق راهكارها و پيشنهادهاي مهمي براي بهبود وضعيت و كاستن از آمار ترك تحصيلي ارائه شده است كه از جمله اين پيشنهادها و راهكارها مي توان به بازنگري و تغيير درمحتواي آموزشي، جذب واقعي، عدم اجبار در جذب و پرهيز از جذب صوري اشاره كرد.
شمار كل سوادآموزان و همچنين شمار اين نوع افراد كه ترك تحصيل كرده اند، ذكر نشده است.
7375 /1876
سرپرست اداره كل آموزش و پرورش فارس:
42درصد ازسوادآموزان فارس ترك تحصيل كردند
۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹
کد خبر:
82958004
شيراز- ايرنا- سرپرست اداره كل آموزش و پرورش استان فارس در جلسه ستاد بهبود كيفيت سوادآموزي استان اعلام كرد: حدود 42درصد از سوادآموزان اين استان در سال تحصيلي گذشته در جلسه امتحان حاضر نشدند يا ترك تحصيل كردند.