به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مهدی فقیهی روز پنجشنبه در مراسم بازگشایی دومین نمایشگاه شركت های دانش بنیان، خلاق و فناور افزود: فروش محصولات شركت های دانش بنیان، آن در هم در شرایط بحران ارزی و منطقه ای كنونی كشور، از دغدغه های اصلی صاحبان این شركت ها است. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه رفع این مشكل و بازارسازی و بازاریابی محصولات دانش بنیان است.
وی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه تلاش می شود تا پتانسیل بازارهای نه تنها داخلی بلكه بازارهای بین المللی به نحوی شناخته شود تا در راستای آن، روی طرح هایی كه در نظر گرفته شده، تمركز بیشتری صورت گیرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات یادآور شد: این نمایشگاه می تواند دروازه های ورود به بازارهای بین المللی را برای شركت های دانش بنیان بگشاید به شرطی كه این شركت ها همكاری كنند و اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دهند.
فقیهی با اشاره به موفقیت های حاصل شده از برگزاری نخستین نمایشگاه شركت های دانش بنیان و شناسایی توانمندی های مختلف در آن، گفت: تهیه یك سامانه و كتاب محصولات دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به زبان لاتین، دستاورد نخستین نمایشگاه بود كه توانست تا حدی در معرفی شركت ها موفق عمل كند. به طوری كه در جلسات و تفاهمنامه هایی كه با طرف های خارجی و هیات های تجاری داشتیم، این كتاب كارآمد بوده و در برخی موارد هم عامل ورود به نقطه تجارت مشترك میان شركت ها شده است.
فقیهی حركت به سمت بازارسازی در فضای بین الملل را مشروط به دو مساله عنوان كرد و گفت: در سایه حمایت های دولتی در جهت تولید محصولات دانش بنیان و به روزرسانی و متناسب بودن این محصولات با بازارهای جهانی، می توان به سوی جهانی سازی شركت ها گام برداشت.
وی افزود: باید تمام تلاش ها را به مراحل طراحی، ساخت و نهایی كردن ورود به بازار معطوف كنیم و فقط به تولید تجهیزات به صورت صِرف اكتفا نكنیم.
دومین نمایشگاه شركت های دانش بنیان، خلاق و فناور كشور، با حضور بیش از ١٠٠ شركت برگزیده از میان سه هزار و 700 شركت دانش بنیان و خلاق از سراسر كشور، از امروز تا 22 مهر در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفت و گو برپا خواهد بود.
علمی * 9294* 3063
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات:
نمایشگاه دانش بنیان،دروازه ورود به بازارهای بین المللی است
۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۴
کد خبر:
83062604
تهران-ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوی ریاست جمهوری گفت: دغدغه شركت های دانش بنیان، فروش تولیدات و محصولات است و برگزاری نمایشگاه می تواند دروازه های ورود به بازارهای بین المللی را برای این شركت ها بگشاید.