۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۵۴
کد خبر: 83248248
T T
۰ نفر
پایانی بر ستاره - مربع های مزاحم

تهران- ایرنا- پس از پیگیری های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شركت توسكا دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام كرد كه تبلیغ خدمات ارزش افزوده از حیطه فعالیت های این شركت خارج و در كوتاه مدت محدود به برخی برنامه هایی خواهد بود كه تولید و ساخت آنها از قبل برای ایام نوروز انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، ماجرای قراردادهای شركت توسكا با سازمان صدا و سیما كه با تبلیغ كدهای دستوری ستاره – مربعی در برنامه‌های تلویزیونی، انتقادهای بسیاری را به بار آورده بود، با ورود وزیر جوان خاتمه یافت.
بحث‌های مربوط به این ماجرا زمانی داغ شد كه «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از دستكاری آرایش یكی از نظرسنجی های تلویزیون خبر داد.
پس از افشای این ماجرا، مطالبه گری‌ها برای شفافیت درخصوص نظرسنجی های مبتنی بر USSD و تبلیغات ارزش افزوده آغاز شد و با پیگیری‌های صورت گرفته، به نظر می رسد بساط ستاره - مربع ها از تلویزیون و جیب مردم برچیده شده باشد.
در بیانیه شركت توسكا در این ارتباط آمده است: با عنایت به دغدغه های مطرح شده در زمینه فعالیت های شركت توسعه كسب و كار توسكا، انجام اصلاحات در دستور كار این شركت قرار گرفته است.
بیانیه می‌افزاید: تبلیغ خدمات ارزش افزوده از حیطه فعالیت های این شركت خارج و در كوتاه مدت محدود به برخی برنامه هایی خواهد بود كه تولید و ساخت آنها از قبل جهت ایام نوروز صورت گرفته است.
توسكا ادامه می‌دهد: تغییر مدل كسب و كار توسكا در دستور كار بوده و به زودی نحوه عملیاتی شدن مدل جدید اطلاع رسانی خواهد گردید.
بیانیه می‌افزاید: سیاست جدی این شركت مبتنی بر حمایت از كسب و كارهای نوپا و كمك به رشد بازار خواهد بود و این شركت همچون گذشته تمام تلاش خود را در جهت تامین رضایت مخاطبان محترم به كار خواهد گرفت.
پیشتر وزیر ارتباطات در صفحه توئیتر خود با انتقاد از فعالیت‌های این شركت نوشته بود: از ابتدای دولت دوازدهم به دو نماینده دولت از 5 عضو در هیات ‌مدیره همراه اول اعلام كرده‌ایم كه قرارداد تجاری شركت توسكا با صداوسیما با مدل فعلی برای كسب وكارهای نوپا مضر و به لحاظ اقتصادی تماما به ضرر همراه اول است و باید خاتمه یابد. در مورد حق‌الناس كوتاه نمی‌آیم.
علمی**شبس**9207**9386**1859
۰ نفر