۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81026239
T T
۰ نفر
ایران به جمع كشورهای تولید كننده داروی ضد سرطان پیوست

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: با افتتاح خط تولید داروی «پگ - فیلگراستیم» برای بیماران سرطانی، ایران به جمع كشورهای تولید كننده داروهای ضدسرطان پیوست.

«محمد هاشمی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خط تولید داروی «پگ - فیلگراستیم» برای بیماران سرطانی امروز(سه شنبه) با حضور معاون وزیر بهداشت در شركت سیناژن افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: از این پس بیماران سرطانی دارویی را كه تاكنون حتی مشابه خارجی آن در بازار حضور نداشته، در اختیار خواهند داشت.

هاشمی تصریح كرد، این دارو بر اساس آخرین سطح فن آوری تولید داروهای نوتركیب تولید شده و تبدیل آن به شكل پگیله (تولید انبوه) باعث سهولت مصرف و افزایش كارایی آن می شود.

وی ادامه داد: تكنولوژی تولید این دارو در اختیار كشورهای معدودی قرار دارد و ایران نیز اكنون به جمع كشورهای تولیدكننده داروی بیوسیمیلار(سرطانی) پیوست.

سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: علی رغم نبود وجود مشابه خارجی این دارو، قیمت داروی ایرانی به مراتب ارزان تر است و درصورتیكه شركت های بیمه در جهت تحت پوشش قرار دادن این دارو مساعدت كنند، بیماران فراوانی از مزایای متعدد آن در مقایسه با انواع مشابه بهره مند خواهند شد.

هاشمی ادامه داد: علی رغم اینكه قیمت داروی ایرانی به مراتب كمتر از داروی برند است، اما پوشش بیمه ای این دارو می تواند كمك بزرگی به بیماران سرطانی كشور در جهت كاهش آلام و عوارض ناشی از درمان های شیمیایی باشد.

اجتمام(4) ** 9188 ** 1071