۸ اسفند ۱۳۹۲، ۲۰:۱۰
کد خبر: 81064651
T T
۰ نفر

اخبار كوتاه استان اردبیل

۸ اسفند ۱۳۹۲، ۲۰:۱۰
کد خبر: 81064651
اخبار كوتاه استان اردبیل

مشگین شهر، اردبیل - ایرنا دوره تخصصی امداد ونجات جاده ای در شهرستان مشگین شهر برگزار شد

ایرج آقائی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهرروز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این دوره در آستانه تعطیلات عید نوروز به منظور توان افزائی نیروهای امدادی به مدت پنج روز برگزار می شود.

وی افزود: فراگیران شركت كننده در این دوره با نحوه دست یابی تثبیت ورها سازی مصدومان حوادث رانندگی آشنا می شوند.

او گفت :اعضای حاضر پس از گذراندن این دوره ودوره تخصصی پیش بیمارستانی در پایگاه امداد جاده ای شهید بنی هاشم مشغول فعالیت خواهند شد.

بر اساس اعلام مراجع رسمی بیش از 60درصد از تصادفات رانندگی استان اردبیل محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر روی می دهد.

این شهرستان با دارا بودن یك هزارو500كیلومتر جاده اصلی فرعی روستائی وعشایری بیشترین طول محورهای مواصلاتی استان را بخود اختصاص داده است.



هفته تربیت اسلامی درشهرستان كوثرگرامی داشته شد

******************************************************

كوثر- در همایشی كه در كوثر برگزار شد هفته تربیت در این شهرستان گرامی داشته شد.

در این همایش كه روز پنجشنبه برگزار شد مدیرآموزش وپرورش كوثربا تبریك سالروز امور تربیتی به جایگاه تربیت در دین مبین اسلام اشاره كرد و گفت: بعد از خانواده معلمان و مربیان پرورشی در محیط مدرسه نقش تعیین كننده‌ای در تربیت انسان دارند و شخصیت انسان را شكل می‌بخشند.

وهاب بیرامعلی با اشاره به نامگذاری این هفته به نام هفته تربیت اسلامی ، بر ارزش بالای تربیت به خصوص تربیت برخواسته از باورها واعتقادات اسلامی تاكیدنمود وافزود:مدرسه یكی از اصلی ترین جایگاه های تربیت بوده وتاثیر بالای معلمان بر تربیت دانش آموزان غیرقابل انكاراست.

وی این هفته را بهانه خوبی برای پرداختن به امور تربیتی دانست و بر لزوم توجه به تربیت اسلامی برای داشتن جامعه ای سالم تاكید كرد. مدیر آموزش و پرورش شهرستان كوثر گفت: تعلیم و آموزش زمانی می تواند در دانش آموزان تاثیر داشته باشد كه تعلیم علم همراه با تربیت اسلامی و انقلابی باشد.

در این مراسم از مربیان پرورشی ودانش آموزان برتر با اهداء لوح تقدیر و همچنین هدایایی به رسم یادبود تجلیل و قدردانی شد.



بیش از 570هكتار از اراضی دیم روستای پیرنق به آبی تبدیل می شود

****************************************************************

نیر- میر فخرالدین زاهد فرماندارشهرستان نیربا اشاره به اهمیت احداث سدهای معیشتی در بالادست سد یامچی گفت: با احداث سد معیشتی روستای پیرنق بیش از 570هكتار از اراضی دیم این منطقه به آبی تبدیل می شود

زاهد افزود: در سال آینده كانال كشاورزی این روستا هم ایجاد خواهدشد.

وی همچنین به اهمیت ایجاد اشتغال برای جوانان جویای كار اشاره كرد و افزود: در سال آینده با راه اندازی كارخانه های شهرك تخصصی آب وچند پروژه دیگر برای بیش از 700نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.



60كلاس درس برای اسكان میهمانان نوروزی درشهر نیر پیش بینی شد

********************************************************************

نیر- رییس آموزش و پرورش شهرستان نیر از آماده سازی 60 كلاس درس برای اسكان مسافران و گردشگران نوروزی در هفت مدرسه این شهرستان خبر داد.

عین اله یوسفی سادات در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: تمامی متقاضیان می توانند برای بهره مندی از مدارس این منطقه از دهم تا بیستم اسفندماه با مراجعه به سایت اسكان مسافران نوروزی مدارس شهرستان نیر ، نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

یوسفی همچنین از ستاد تسهیلات شهرستان خواست تا در جهت فراهم كردن امكانات مناسب در جهت ارتقای سطح كلاس های مدارس این منطقه جهت اسكان مسافران و میهمانان نوروزی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیر را یاری كنند.

و ی گفت: آموزش و پرورش شهرستان نیر بار اصلی اسكان و پذیرش مهمان نوروزی را عهده‌دار است و در این راستا ستاد اسكان مهمانان نوروزی در آموزش و پرورش تشكیل شده است.

یوسفی با بیان اینكه علاوه بر تجهیز این كلاس‌ها، خانه معلم شهرستان نیر آماده پذیرایی از از مسافران نوروزی است، گفت: تمامی تلاش خود را در راستای پذیرایی و اسكان مهمانان نوروزی در شهرستان نیر به كار خواهیم گرفت.



عملیات بازگشایی وشن ریزی جاده های بین مزارع شهر نیر اجرا می شود

******************************************************************

نیر- فرماندارنیراز اجرای عملیات بازگشایی وشن ریزی جاده های بین مزارع این شهرستان خبر داد.

میر فخرالدین زاهد روز پنجشنبه گفت : در شهرستان نیر600كیلومتر جاده بین مزارع وجود دارد كه طی چند روز آینده عملیات بازگشایی وشن ریزی وهمچنین لای روبی این كانال ها آغاز خواهد شد.





معاون فرماندار گرمی: هزینه آموزش امداد و نجات، سرمایه گذاری در سلامت است

***************************************************************************

گرمی - معاون فرماندار گرمی در بازدید از دوره آموزش تخصصی جستجو و نجات در آوار گفت: اعمال هزینه برای آموزش و تخصص امدادگران جمعیت هلال احمر، سرمایه گذاری برای سلامت است.

علی محمد سیفی بر توسعه دوره های آموزش امداد و نجات به منظور آموزش حداقل یك نفر در هر خانواده تاكید كرد.

به گزارش ایرنا عبدالحسین نجفی رئیس جمعیت هلال احمر گرمی نیز افزایش آگاهی علمی و توان عملی،ارتقاءایمنی،مدیریت صحنه حادثه،یاد گیری برش و بالا كشیدن اجسام سنگین، شمعك زنی و تثبیت آوار،كاوش با دستگاههای زنده یاب،آشنایی با انواع گره طناب و كاربرد وسایل آواربرداری را از اهداف دوره آموزش تخصصی جستجو ونجات در آوار اعلام كرد.

وی گفت:این دوره به مدت سه روز با حضور 30 امدادگر مرد در مركز آموزش های میدانی جمعیت هلال احمر گرمی برگزار میگردد.

وی ادامه داد:امدادگران آموزش دیده در تیم های تخصصی ساماندهی می شوند.





توزیع برگه های سهام عدالت در شهرستان مشگین شهر آغاز شد

**************************************************************

مروتی مدیر عامل شركت تعاونی سهام عدالت شهرستان مشگین شهربه خبر نگار ایرنا گفت : در این مرحله حدود بیست هزار نفر از كارگران فصلی شهرستان كه قبلا ثبت نام كرده اند بر اساس حروف الفبا سهام خود را دریافت خواهند كرد.

وی افزود : كسانی كه اول نام خانودگی آنان الف ، ب وپ می باشد تا پایان اسفند ماه می توانند برای دریافت برگه سهام به دفتر شركت مراجعه كنند .

وی با بیان اینكه فعلا هیچ گونه ثبت نام جدید در دفتر شركت انجام نمی شود ، گفت : كسانیكه تاكنون ثبت نام نكرده اند منتظر اطلاعیه های بعدی باشند.

وی افزود :تا كنون بیش از 128هزارو 500نفر از اهالی شهرستان برگه سها م عدالت دریافت كرده اند.





نمایشگاه فاتحان نور4 در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

****************************************************

اردبیل- نمایشگاه فاتحان نور4 در محل خانه فرهنگ دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آئین افتتاح این نمایشگاه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بر اهمیت موضوع راهیان نور تأكید كرد.

دكتر مسعود گنجی گفت: همراهی و همكاری با راهیان نور ارزش است ویكی از بهترین كارهای نظام مسئله راهیان نور می باشد.

وی افزود: اردوی فرهنگی - زیارتی راهیان نور مزیت های فراوانی دارد كه یكی از آنها آشنا شدن نسل جوان و جدید انقلاب با زحمات ، ایثار و خود گذشتگی نسل اول انقلاب است.

در این مراسم مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: نمایشگاه فاتحان نور4 در آستانه برگزاری اردوی فرهنگی - زیارتی راهیان نور، با محتوای «ولایت و دفاع مقدس» در بخش برادران و «هویت زن و دفاع مقدس» در بخش خواهران آغاز به كار كرده است و همزمان با نمایشگاه ثبت نام برای این اردو نیز صورت می گیرد.

عباس زاده افزود: آخرین مهلت ثبت نام راهیان نور، دهم اسفند ماه می باشد و زمان اعزام برادران هجدهم و خواهران بیست و یكم اسفند ماه خواهد بود.



7117/7123/7116/7124/1234/530

سرخط اخبار استان‌ها