۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81069746
T T
۰ نفر
جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 93 برگزار شد

تهران - ایرنا - جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 93 صبح امروز(دوشنبه)‌ با حضور فرمانده پلیس راه كشور، رییس سازمان جوانان و قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در این جلسه سردار «محمدرضا مهماندار»، «وحید قبادی دانا» و «مجتبی سیف» راهكارهای موثر در خدمات رسانی مناسب به مسافران نوروزی را بررسی كردند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این نشست با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در خصوص رعایت نكات ایمنی در جاده ها، گفت: برای فرهنگ سازی مناسب باید برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم، كه حتی برای این مقوله نیاز است كه آموزش و پرورش نیز با آموزش های خود امدادی و مسایل فرهنگی، ما را همراهی كند.

«مجتبی سیف» افزود: همراهی آموزش و پرورش با پلیس و هلال احمر در خصوص فرهنگ سازی مسایل ایمنی، می تواند در كاهش تلفات تاثیر بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینكه این نخستین جلسه مشترك سازمان امداد و نجات، سازمان جوان و پلیس راه كشور است كه در سال های اخیر تشكیل شده، ادامه داد: امیدوارم با فعالیت در كنار یكدیگر بتوانیم، خدمات بهتر و مناسب تری را به مردم ارائه بدهیم.

قائم مقام سازمان امداد و نجات با اشاره به فعالیت یكهزار و 261 پایگاه امدادی در طول طرح نوروزی، گفت: آمادگی داریم تا تعدادی از پایگاه های موقت و سیار را در كنار پایگاه های پلیس راه بر پا كنیم.

وی خاطر نشان كرد: مقوله اصلی كه در طرح به آن می پردازیم، امداد و نجات مسافران نوروزی است و در این راستا بدنبال برنامه هایی هستیم كه اثر بخشی زیاد داشته باشد.

در ادامه این جلسه هماهنگی، فرمانده پلیس ‌راه كشور نیز با اشاره به فعالیت 26 پایگاه پلیس راهور در اطراف تهران، گفت: آمادگی هم پوشانی پایگاه های امدادی و پلیس را در مكان های مشترك داریم.

«محمدرضا مهماندار» با بیان اینكه حتی می توان پایگاه ها را در كنار پاسگاه های پلیس بر پا كرد، افزود: این پایگاه های مشترك می تواند هم محلی برای اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی، و هم محلی برای كاهش خستگی رانندگان و مسافران باشد.

وی افزود: برپایی چنین پایگاه هایی كه باعث توقف كوتاه مدت رانندگان و رفع نسبی خستگی آنها را در پی دارد، اثر بخشی بالایی در كاهش بروز حوادث در سطح جاده ها ایجاد می كند.

در ادامه این جلسه هماهنگی، «وحید قبادی دانا» رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به برنامه های این سازمان در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، گفت: نمونه ای از این برنامه ها، راه اندازی سایت «سفر سالم» است كه تمامی اطلاعات جمع بندی شده در حوزه های مختلف در آن به كار رفته و می تواند راهنمای كاملی برای مسافران نوروزی محسوب شود.

قبادی دانا به برگزاری جشنواره فیلم و عكس ویژه نوروز با عنوان «بشردوستی» اشاره كرد و افزود: در اختتامیه این جشنواره به قید قرعه به 80 برگزیده، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث ایمنی، پیشگیری حرف اول را می زند كه می توان آموزش های آن را با زبان های مختلف از سوی دستگاه های مختلف ارائه كرد.

قبادی دانا خاطر نشان كرد: برای مثال در بحث به خطر انداختن امنیت كه بیشتر از سوی افراد معارض قانون صورت می گیرد، توصیه پلیس اثر بخشی كمتری نسبت به توصیه سازمان های دیگر دارد.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های همه دستگاه ها در فرهنگ سازی ایمنی، افزود: برای موفقیت در فرهنگ سازی مناسب، باید همسو و همدل پیش برویم و از تمام ظرفیت های موجود برای اثربخشی بیشتر استفاده كنیم.

براساس این گزارش، طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 93 از روز 25 اسفندماه جاری تا روز 17 فروردین سال 93 با مشاركت و همكاری پلیس راهور نیروی انتظامی و سازمان های امداد و نجات و جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می شود.

اجتمام(3) ** 7029 **
۰ نفر