۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81247324
T T
۰ نفر
معاون حزب كارگر تركيه: پيروزي از آن فلسطينيان است

آنكارا- ايرنا- 'اوتكو ريحان' معاون حزب 'كارگر' تركيه با محكوم كردن حملات نظاميان رژيم صهيونيستي عليه مردم بي دفاع فلسطين گفت: پيروزي از آن فلسطينيان است.

ريحان با صدور اطلاعيه اي با اشاره به اينكه اسراييل برگ جديدي به قتل عام هاي خود عليه فلسطينيان افزوده است، افزود: حمله اسراييل به غزه در اصل بدليل تشكيل دولت تفاهم ملي فلسطين است و هدف آن نيز جان تازه بخشيدن به قدرت تضعيف شده امپرياليسم آمريكا در منطقه است.

وي افزود: با شكست تروريست هاي مورد حمايت غرب در سوريه از سوي مردم سوريه به رهبري 'بشار اسد'، آمريكا يك شكست سنگين را در منطقه متحمل شد و رشد حركت هاي استقلال طلبانه در منطقه موجب شده كه اتحاد آمريكا- اسراييل براي متفرق كردن اتحاد استقلال طلبان منطقه به حركت درآيد.

به گفته ريحان، طرف هاي درگير در منطقه مشخص هستند و درگيري در دو جبهه آمريكا- اتحاديه اروپا- اسراييل- سازمانهاي تروريستي همانند داعش و برخي كشورهاي منطقه در مقابل ايران- عراق- سوريه- لبنان و فلسطين جريان دارد.

ريحان، دولت تركيه را به جايگيري در كنار اسراييل در مسايل خاورميانه دانست و افزود: پيروزي از آن فلسطينيان خواهد بود و تلاش هاي مذبوحانه صهيونيستها و امپرياليست ها در منطقه مانع از شكست آنان نخواهد بود.

حزب كارگر با گرايشات چپ گرايانه از احزاب قديمي تركيه است.

خاورم**2012**7074**1275

سرخط اخبار جهان