۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۳
کد خبر: 81248621
T T
۰ نفر
محصولات كشاورزي سالم و گواهي شده در شهرستان ماهنشان توليد شد

زنجان- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان ماهنشان از توليد محصولات كشاورزي سالم و گواهي شده در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي جهاد كشاورزي شهرستان ماهنشان، خليل پيمان افزود: با نظارت كارشناسان شبكه مراقبت بخش خصوصي و دولتي اين مديريت بر محصولات انگور، زردآلو و سيب اين شهرستان در سال جاري و نيز ارايه راهكاري هاي زراعي و غير شيميايي جهت مبارزه با آفات و بيماري هاي نباتي با استفاده از روش هاي مبارزه تلفيقي آفات'IPM' محصولات سالم و گواهي شده به بازرا عرضه مي شود.

وي يادآورشد: محصولات سالم يا گواهي شده محصولاتي هستند كه ميزان باقي مانده سموم و كودهاي شيميايي در محصول بيش از حد مجاز نبوده و از اين نظر مي توانند استانداردهاي مجاز را كسب كنند.

پيمان خاطرنشان كرد: شهرستان ماهنشان علاوه بر ارايه محصولات سالم ذكر شده، در برخي از روستاها داراي محصولات طبيعي مي باشد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان ماهنشان گفت: زردآلوي پرورشي سنتي، گردو و بادام از جمله محصولاتي هستند كه به شكل كاملا سنتي و بدون استفاده از سموم و كودهاي شيميايي توليد مي شود.

پيمان افزود: با توجه به كم بودن سطح زير كشت اين محصولات فقط در بازارهاي استاني زنجان به فروش مي رسد كه اميد است در سطح اين استان براي فروش محصولات جايگاه هاي خاص با نشان دادن ليبل مربوطه طراحي شود.

وي خاطرنشان كرد: در اين شهرستان برنامه ريزي هاي لازم جهت توليد محصولات ارگانيك انجام شده است و در سال هاي آينده محصولاتي كه بدون استفاده از سموم و كودهاي شيميايي در سطح وسيع توليد مي شوند به بازار عرضه خواهد شد.

7325/596

سرخط اخبار استان‌ها