۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۶
کد خبر: 81249959
T T
۰ نفر

یك شخصیت آیین هندو: رژیم اسراییل نامشروع است

۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۶
کد خبر: 81249959
یك شخصیت آیین هندو: رژیم اسراییل نامشروع است

دهلی نو - ایرنا - یك شخصیت آیین هندو در مراسم روز جهانی قدس گفت: رژیم اسراییل غیر مشروع است و برپایه خشونت و اشغالگری حاكم شده است.

'اتول كمار آنجان' شخصیت سیاسی و نماینده یكی از احزاب هند روز جمعه و درحاشیه تظاهرات روز جهانی قدس در دهلی نو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جنایتی كه اكنون رژیم اسراییل علیه مردم غزه به راه انداخته مصداق نسل كشی و نقض آشكار حقوق بشر است.

وی با اشاره به بمباران مدارس ،بیمارستان ها و منازل مسكونی فلسطینیان توسط ارتش صهیونیستی افزود: این جنایات برای هیچ انسانی قابل قبول و تحمل نیست.

وی با تاكید براینكه به عنوان یك انسان تحمل دیدن كشتار كودكان و غیرنظامیان را ندارد، افزود: صحنه هایی كه از غزه به دنیا مخابره می شود بسیار وحشتناك و دردناك است و تعجب است كه چگونه مدعیان حقوق بشر در قبال این همه جنایت ساكت مانده اند.

وی تصریح كرد: وقتی دولت آمریكا خود را حامی اسراییل معرفی می كند چه پاسخی برای جنایاتی دارد كه در غزه در حال وقوع است.

این شخصیت آیین هندو كه در جمع تظاهركنندگان هندی در روز جهانی قدس سخنرانی نیز كرد در ادامه این مصاحبه اظهارداشت: دولت های مستقل جهان باید جدی تر وارد عمل شوند تا كشتار مردم غزه را متوقف كنند.

وی اقدامات تروریستی در عراق و سوریه را وابسته به تحركات رژیم صهیونیستی دانست و گفت: كشتار در غزه و عراق و سوریه از یك جا سرمنشا می گیرد و مجامع بین المللی باید جلوی تروریست ها را در خاورمیانه بگیرند و حقوق مردم فلسطین را به آنان بازگردانند.

هزاران تن از مردم هند از ادیان و گروه های اجتماعی مختلف این كشور در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان در تظاهرات روز جهانی قدس شركت كردند.

آساق ** 2167 ** 275 **

سرخط اخبار جهان