۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۱۶
کد خبر: 81253834
T T
۰ نفر
امام جمعه قرچك:فكر و عمل صالح از جسم سالم برمي خيزد

تهران بزرگ – ايرنا – امام جمعه قرچك گفت : بدن ناسالم محل افكار سالم و خلاق نيست زيرا روايات متعددي از معصومين آمده كه عقل سالم در بدن سالم جاي دارد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعيلي روز دوشنبه در ديدار با جمعي از پيشكسوتان و ورزشكاران شهرستان قرچك افزود : يكي از مهمترين خواسته هاي مقام معظم رهبري در سال جاري ، توجه به فرهنگ جامعه است كه يقينا توجه به ورزش و گسترش فعاليت هاي جوانان در رشته هاي مختلف ورزشي مي تواند زمينه اعتلاي فرهنگ عمومي جامعه را فراهم كند.

وي اظهار داشت : جواني كه اوقات فراغت خود را به ورزش مي پردازد از بسياري از آسيب هاي اجتاعي مصون مانده و گرفتار مشكلات و معضلاتي نظير اعتياد نخواهد شد .

وي گفت : امر به ورزش امر به معروف و ارزش هاست و مي تواند بسياري از تهديداتي كه جوانان ايران اسلامي را هدف قرار داده خنثي نمايد .

وي با اشاره به پتانسيل و قابليت هاي ورزشي شهرستان قرچك گفت : ورزش شهرستان قرچك در مسير مناسب قهرمان پروري قرار گرفته و با توسعه مناسبي كه داشته زمينه جذب جوانان به ميادين ورزشي را فراهم آورده است.

اسماعيلي گفت :اخلاق، جوانمردي و پهلواني سه ركن مهم در ورزش است و ورزشكاران مي بايد آن را سرلوحه فعاليت ورزشي خود قرار دهند.

فرماندار قرچك نيز در اين جلسه گفت: ورزش نقش مهمي در زندگي امروزه جوامع دارد و توجه به اخلاق ورزشي در ميان دست‌اندركاران ورزش مسئله‌اي حائز اهميت است.

علي صادقي ورزش را بستري مناسب براي هدايت و خلاقيت و بروز استعدادهايي در يك جوان دانست و افزود: ورزش امري روحاني است و انسان را در جهت تعالي جسمي و روحي مهيا مي سازد.

وي تأكيد كرد : ورزش بستر ساز فرهنگ جامعه است و مي تواند در تحقق شعار فرهنگي سال نقش مهمي ايفا نمايد.

تهرام564/7254
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش