۹ مرداد ۱۳۹۳، ۲۳:۳۴
کد خبر: 81255570
T T
۰ نفر
وزرای امور خارجه تاجیكستان و ازبكستان دیدار و گفت وگو كردند

دوشنبه- ایرنا- وزرای امور خارجه تاجیكستان و ازبكستان در حاشیه نشست وزرای امور خارجه كشورهای عضو سازمان همكاری شانگهای دیدار و گفت وگو كردند.

' عبد الفیض عطایف ' سخنگوی وزارت امور خارجه تاجیكستان دراین زمینه با خبرنگار ایرنا گفت: عبد العزیز كاملف وزیر امور خارجه ازبكستان كه به منظور شركت در نشست شورای وزرای امور خارجه كشور های عضو سازمان همكاری شانگهای به دوشنبه سفر كرده در حاشیه این جلسه روز پنجشنبه با همتای تاجیكی خود دیدار و گفت و گو كرد.

به گفته عطایف،وزیر خارجه تاجیكستان در این دیدار بر ضرورت گفت و گو و همكاری های دو جانبه مختلف سیاسی ، اقتصادی فرهنگی و اجتماعی تاكید كرد.

وی در این باره توضیح داد: برقراری همكاری دو جانبه میان تاجیكستان و ازبكستان موجب بالا رفتن سطح روابط میان دو كشور و حل مسائل مشترك می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاجیكستان تاكید كرد: بررسی مسائل مهم منطقه ای و بین المللی از دیگر موضوعاتی بود كه طرفین درباره آن به بحث و گفت وگو پرداختند.

دیدار وزرای امور خارجه تاجیكستان و ازبكستان در حالی امروز انجام شد كه روابط این دو كشور در سال های اخیر به پایین ترین سطح رسیده و دولت تاشكند مخالفت خود را با برخی فعالیت های تاجیكستان از جمله تاسیس نیروگاه برق آبی راغون اعلام كرده است.

همچنین ازبكستان از سال 2012 صادرات گاز به تاجیكستان را متوقف كرده است.

اساق** ه. ص**1983 ** 1917
۰ نفر

سرخط اخبار جهان