اروگوئه و كاستاریكا كاهش روابط با رژیم صهیونیستی را بررسی می كنند

تهران– ایرنا– رسانه های منطقه امریكای لاتین از تصمیم اروگوئه و كاستاریكا برای كاهش سطح روابط با رژیم اشغالگر قدس و احتمال فراخواندن سفیران آن دو كشور از تل آویو خبر دادند.

روزنامه 'هیسپانیك بیزینس' نوشت: پس از آنكه شیلی، السالوادور و پرو روز چهارشنبه در اعتراض به جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه، سفیران خود را از تل آویو فراخواندند، اروگوئه و كاستاریكا نیز اعلام كردند كه در حال بررسی اقدام مشابه هستند.

پیش از این، برزیل و اكوادور در اعتراض به بمباران مناطق مسكونی غزه توسط رژیم صهیونیستی، سفیران خود را از این رژیم فراخوانده بودند.

بولیوی نیز كه اساسا در سال 2009 روابط سیاسی خود با رژیم صهیونیستی را به طور كامل قطع كرد، با انتشار بیانیه ای، این رژیم را یك 'حكومت تروریستی' نامید و توافق 'حذف روادید' میان دو طرف را كه سال 1972 منعقد شد، به طور یكجانبه لغو كرد.

در رویدادی دیگر، پنج عضو از شش عضو پیمان اقتصادی مركوسور دیروز در ونزوئلا با انتشار بیانیه ای، رژیم صهیونیستی را به خاطر 'استفاده نامتناسب از زور' در حمله به غزه محكوم كردند. آرژانتین، برزیل، اروگوئه، ونزوئلا و بولیوی، امضاكنندگان این بیانیه هستند. پاراگوئه از امضای بیانیه یادشده خودداری كرد.

براساس گزارش های دریافتی، وزارت خارجه كوبا نیز تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را به شدت محكوم و انزجار خود را از این جنایات اعلام كرده است.

رسانام**9163**2017

سرخط اخبار جهان