۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۸
کد خبر: 81274988
T T
۰ نفر

اطلاعات در يك نگاه

۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۸
کد خبر: 81274988
اطلاعات در يك نگاه

تهران - ايرنا - «حمايت از دولت، پشتيباني از ملت است» و «دولت تمام قد از فرجي‌دانا حمايت خواهد كرد» تيترهايي كه روزنامه اطلاعات روز يكشنبه به آنها پرداخت.

اين روزنامه تيتر يك را به عنوان حمايت از دولت، پشتيباني از ملت است، اختصاص داد و نوشت: حسن روحاني رييس‌ جمهوري ضمن بازديد از پژوهشگاه رويان وابسته به جهاد دانشگاهي، در جمع پژوهشگران و مديران جهاد در اين مركز گفت برخي فكر مي‌كنند هركس حامي دولت شد چيز بدي است و هركس مخالف شد شهامت دارد. در حالي كه دولت كسي نيست و نماينده مردم است و هرچه افتخار دارد براي مردم قلمداد مي‌شود. ما پرچم استقلال، توسعه و پيشرفت و اقتدار كشورمان را به اهتزاز در خواهيم آورد و الگوي كشوري نمونه براي منطقه و جهان خواهيم آفريد.

روزنامه اطلاعات در خبري ديگر با انعكاس عنوان دولت تمام قد از فرجي‌دانا حمايت خواهد كرد، نوشت: حجت الاسلام والمسلمين مجيد انصاري در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي دانشجويان اصلاح‌طلب شهر تهران با معاون پارلماني رييس جمهوري گفت استيضاح فرجي‌دانا يك استيضاح تاريخي است و دولت تمام قد از ايشان حمايت خواهد كرد.

‏اين روزنامه در صفحه اخبار داخلي با بازتاب سخنان نوبخت مبني بر يارانه 5.5 هزار ميليارد توماني توليد پرداخت مي‌شود، نوشت: محمد باقر نوبخت معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس ‌جمهوري در حاشيه اجلاس روساي بيمارستان‌هاي دولتي، بر ايفاي تعهد دولت در پرداخت يارانه 5 هزار و 400 ميليارد توماني بخش توليد تاكيد كرد.

وزير ارشاد: هنرمندان و شخصيت‌هاي فرهيخته سرمايه هاي كشور هستند تيتر ديگر روزنامه اطلاعات است.

علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم دهمين سالگرد صندوق اعتباري هنر گفت: براي من هر مناسبتي كه توفيق پيدا كنم در جمع شما عزيزان باشم مغتنم است و امروز هم يكي از آن مناسبت ها است كه فرصتي فراهم شده تادور هم جمع شويم. همه قبول داريم هنرمندان ما سرمايه اجتماعي كشور هستند و در همه دنيا به هنرمندان توجه مي كنند و تلاششان بر اين است كه اين سرمايه هاي اجتماعي را حفظ كنند. ما در كشورمان ايران در حوزه هاي مختلف شاهد سرمايه هاي اجتماعي فراواني هستيم. در حوزه اقتصاد با يك نوع سرمايه درگير هستيم و در حوزه فرهنگ و هنر سرمايه هاي ديگري داريم.

اين روزنامه در خبري قتل‌عام 312 ايزدي توسط داعش در شمال عراق را برجسته كرد.

خبرگزاري‌ها به نقل از منابع محلي گزارش دادند،گروه تروريستي داعش دست‌كم 312 نفر از مردان ايزدي را در روستايي واقع در شمال عراق به قتل رسانده است. تروريست‌هاي داعش سوار بر خودروهاي خود وارد روستاي كوجو واقع در 20 كيلومتري جنوب منطقه «سنجار» شدند و كشتار را شروع كردند.

يك منبع كُرد اظهار داشت، علاوه بر كشتار اين افراد، داعش گروهي از زنان روستا را نيز ربوده است.



**2059**9131
۰ نفر