۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷
کد خبر: 81275173
T T
۰ نفر
تكميل طرحهاي آبرساني روستايي كشور 47هزار ميلياردريال اعتبارنياز دارد

گچساران - ايرنا - معاون برنامه ريزي و توسعه شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: تكميل مجتمع هاي آبرساني روستايي در كشور به 47 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

علي اصغر قانع روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:870 مجتمع آبرساني روستايي در سراسر كشور در حال ساخت است كه در صورت تكميل اين طرح ها آب آشاميدني سه ميليون و 600 هزار نفر از جمعيت روستايي كشور تامين مي شود.

وي ابراز اميدواري كرد با توجه به تعامل خوب مجلس شوراي اسلامي و دولت تدبير و اميد از يك سو و تاكيد مقام معظم رهبري در تامين آب مورد نياز مناطق روستايي از سوي ديگر بتوان با تامين اعتبار مورد نياز از محل درآمدهاي صندوق توسعه ملي كشور اين طرح ها را در آينده نزديك به سرانجام رسانيد.

معاون برنامه ريزي و توسعه شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور تصريح كرد: تقويت زيرساخت هاي اوليه زندگي روستايي به ويژه آب آشاميدني به دليل نقش اثرگذار و غيرقابل انكار آن در ارتقاي بهداشت و سلامت مردم از اولويت هاي نخست دولت يازدهم است.

قانع با اشاره به نقش روستاها در خودكفايي ملي، كاهش وابستگي به بيگانگان و در نهايت تحقق اقتصاد مقاومتي به عنوان راهبرد كلان نظام جمهوري اسلامي افزود: تكميل طرح هاي آبرساني در مناطق روستايي نخستين گام در پيشگيري از مهاجرت اين قشر تلاشگر به مناطق شهري، رواج مشاغل كاذب و كاهش توليد است.

قانع پيشتر گفته بود كه هم اكنون آب آشاميدني مورد نياز ساكنان شش هزار روستاي كشور بصورت سيار تامين مي شود.

8143/566

سرخط اخبار استان‌ها