۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۱:۴۵
کد خبر: 81394710
T T
۰ نفر
نیروهای آمریكا پیش از تصویب بودجه از سوی كنگره به عراق اعزام می شوند

تهران - ایرنا - دولت آمریكا شماری از نیروهای نظامی این كشور را با هدف مشاوره و آموزش نیروهای عراقی در چند هفته آینده و پیش از تصویب بودجه مورد نیاز از سوی كنگره ، به عراق اعزام می كند.

به گزارش رویترز از واشنگتن ، این نیروها بخشی از 1500 نفری هستند كه مجوز اعزام آنان به عراق صادر شده است.

جان كربی سخنگوی وزارت دفاع آمریكا اعلام كرد كه اعضای مهم این نیروی آمریكایی در هفته های آینده به عراق اعزام می شوند با اینكه كنگره هنوز برای تصویب 5.6 میلیارد دلار بودجه اضافی درخواست شده اقدام نكرده است.

مقامات آمریكایی پیش از این گفته بودند كه پیش از اعزام این نیروهای آمریكایی به عراق لازم است كه كنگره بودجه مورد تقاضا را تصویب كند، اما ژنرال لوید آستن فرمانده نیروهای آمریكا در خاورمیانه توصیه كرد كه اعزام این نیروها با استفاده از بودجه كنونی آغاز شود.

سخنگوی پنتاگون در این مورد به خبرنگاران گفت: فرمانده ما در خاورمیانه بر اساس تشخیص خود می تواند منابع مالی در دسترش را برای ماموریتهای مختلف جابجا كند.

وی در عین حال گفت كه تصویب بودجه 5.6 میلیارد دلاری مورد تقاضا همچنان مورد نیاز است.

باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا روز 7 نوامبر برنامه ای برای دو برابر ساختن شمار نیروهای آمریكایی در عراق اعلام كرد و گفت كه یك هزار و 500 نیروی نظامی جدید به عراق می روند تا 9 پایگاه جدید برای آموزش 9 تیپ نظامی عراقی و 3 تیپ از پیشمرگه های كردستان عراق را آموزش دهند.

كربی گفت كه به اعتقاد ژنرال آستن این اقدام حاوی پیام مهمی برای عراقی و سایر شریكان ائتلافی درباره جدیت ما در این ماموریت است.

رسانام**1078**1370*

سرخط اخبار جهان