۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶
کد خبر: 81395892
T T
۰ نفر
امام جمعه همدان: اگر تفكر بسیج نبود سوریه و عراق سقوط كرده بودند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: اگر تفكر و حضور مقتدرانه بسیج نبود، كشور های اسلامی همچون عراق و سوریه سقوط كرده بودند.

به گزارش ایرنا آیت الله 'غیاث الدین طه محمدی' روز شنبه در جمع بسیجیان افزود: امروز تشكیلات و ایدئولوژی بسیج در كشور سوریه استقرار یافته است.

وی اضافه كرد: با وجود اینكه دولت های مستكبر جهان برای ساقط شدن حكومت بشار اسد جنگ نظامی را كلید زدند ولی نقش بسیج در این منطقه منجر به شكست تمامی دسیسه ها و رسوا شدن دشمنان شد.

وی با ذكر اینكه اگر وجود بسیج نبود عراق نیز سقوط می كرد، گفت: علت تسخیر قسمتی از خاك عراق توسط گروهك تروریستی داعش این بود كه سنی های فكر می كردند شیعه نباید بر آنها حكومت كند بر این اساس بسیاری شماری از آنان با داعش بیعت كردند.

عضو خبرگان رهبری اظهار كرد: با ورود داعش به مناطق مختلف عراق و جنایات بی شمار، آنها پی بردند كه زیر این آسمان بسیجیان شیعه مذهب هستند كه بر اساس حق، عدل و انصاف عمل می كنند.

وی گفت: اگر تفكر بسیجی نیز نبود به طور حتم اعضای گروهك تروریستی داعش حرم حضرت امام عسگری (ع) و امام هادی (ع) را با خاك یكسان كرده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: علت پیروزی عراق بر دشمنان فرماندهان غیور و پرتلاش فعال در بدنه بسیج است.

آیت الله طه محمدی در ادامه با انتقاد از حضور دیر هنگام بسیجیان و تاخیر یكساعته در برگزاری این جلسه گفت: بنده در زمان تعیین شده برای برگزاری این برنامه ساعت هشت صبح حضور داشته و افراد نامنظم و تك تك وارد جلسه شدند.

وی با بیان اینكه شما به جای زبان با عمل و رفتار مردم را دعوت كنید، اظهار كرد: حضور دیر هنگام و بی نظمی در آغاز به موقع برنامه باعث شد برخی از میهمانان از جمله فرماندار این برنامه را ترك كند.

وی با تاكید بر اینكه مربیان بسیج در درجه نخست باید خودسازی كنند گفت: كسی كه عیب و نقص خود را رفع نكرده و كمالات مطلوب را به خود راه نداده محال است بتواند دیگری را اصلاح كند.

7525/2624

سرخط اخبار استان‌ها